جراحی بینی


امروزه جراحی زیبایی طرفداران زیادی دارد، زیرا همه تمایل دارند که چهره ای زیبا و بی نقص داشته باشند. جراحی زیبایی انواع مختلفی دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه خود جراحی زیبایی را انتخاب کنید.


رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی یا رینوپلاستی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است که برای اصلاح اختلالات عملکردی و عیوب خارجی بینی انجام می شود. این جراحی زیبایی تنها به دو صورت باز یا بسته انجام می شود و عناوینی مانند جراحی بینی با لیزر یا رینوپلاستی با لیزر و هر عنوانی که ترکیبی از جراحی بینی و لیزر باشد فقط جنبه تبلیغاتی دارد.

جراحی بینی چه مشکلات و عیوبی را می تواند درمان کند؟

اصلاح نوک بینی

تغییر پهنای بینی

اصلاح عدم تقارن بینی

رفع قوز روی پل بینی

اندازه سوراخ های بینی را اصلاح می کند

تغییرات در اندازه بینی به تعادل و تناسب صورت مربوط می شود

اگر می خواهید بینی شما بعد از جراحی تقارن و تناسب بهتری داشته باشد، لازم است بدانید که صورت همه افراد تا حدی نامتقارن است و ممکن است نتیجه عمل کاملاً متقارن نباشد. در هر صورت هدف اصلی از عمل ایجاد تعادل و تناسب در صورت است.

رینوپلاستی برای ترمیم تیغه بینی

از آنجایی که نوع جراحی بینی که برای بهبود راه های هوایی مسدود شده یا نارسایی تنفسی انجام می شود مستقیماً با تنفس انسان ارتباط دارد، ارزیابی درستی از ساختار بینی ضروری است. یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی انحراف سپتوم است. جراحی انحراف تیغه بینی با تنظیم ساختار بینی برای بهبود تنفس انجام می شود.


چرا رینوپلاستی؟

اکثر متقاضیان جراحی زیبایی بینی درک درستی از شکل بینی خود دارند و فقط برای تغییر و بهبود ظاهر آن عمل بینی انجام می دهند. بنابراین، بسیار مهم است که بدانید دقیقاً کدام قسمت از بینی خود را می خواهید تغییر دهید و بتوانید آن را به جراح توضیح دهید. یک جراح پلاستیک می تواند دقیقاً به شما بگوید که چه تغییراتی را می توان با جراحی اصلاح کرد و چه تغییراتی را نمی توان اعمال کرد. لازم به ذکر است که برخی افراد ممکن است به دلیل تصادف مجبور به جراحی بینی شوند. برخی دیگر به دلیل مشکلات تنفسی یا به عبارت دیگر به دلیل انسداد مجاری هوایی در سپتوم بینی به سپتوپلاستی باز خواهند گشت. در هر دو مورد، جراح برنامه ریزی مناسبی برای انجام جراحی و دستیابی به نتایج بهتر خواهد داشت.

روش های جراحی بینی

جراحی بینی

رینوپلاستی باز که رایج ترین جراحی بینی است، از طریق برش های داخلی و برشی در مخاط بینی انجام می شود. کلوملا در اصل یک ستون بینی با دو لوب است که با برش جراح بینی می تواند پوست را از ساختار بینی جدا کرده و تغییرات مورد نظر را در اسکلت بینی ایجاد کند. در جراحی بینی باز از محل برش کلوملا به سطح بینی درزی دوخته می شود که پس از مدتی از بین می رود و دیگر قابل مشاهده نیست. با روش باز امکان مشاهده و دسترسی مستقیم به ساختار بینی برای جراح بینی وجود دارد. به همین دلیل اکثر جراحان بینی از روش باز برای جراحی بینی استفاده می کنند و معتقدند این روش احتمال خطای کمتری دارد.



جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته تنها توسط برخی جراحان بینی انجام می شود و برای مشکلات جزئی بینی مناسب تر است. در جراحی بسته روی بینی، برش های لازم از داخل بینی ایجاد می شود که منجر به عدم بخیه در سطح بینی می شود. با این حال، به دلیل جدا نشدن کلوملا، دید جراح بینی محدود است و احتمال خطا را افزایش می دهد. جراحی بینی بسته تنها در موارد خاص و با رضایت جراح بینی انجام می شود. بهترین جراح بینی در تهران که می تواند رینوپلاستی بسته را انجام دهد قطعا از تخصص بسیار بالایی برخوردار است زیرا جراحی بینی بسته پوست بینی را از ساختار بینی جدا نمی کند که دید جراح را محدود می کند.

به طور کلی بهتر است انتخاب روش مناسب جراحی را به عهده جراح بینی بگذارید تا بسته به نوع بینی و مشکل بینی بهترین روش برای جراحی بینی استفاده شود. دکتر.

انواع بینی

با توجه به ضخامت پوست و نوع غضروف بینی، بینی به دو دسته بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم می شود. بسته به نوع بینی، روند جراحی بینی متفاوت خواهد بود.

جراحی بینی

جراحی بینی با توجه به ویژگی های این بینی یکی از سخت ترین و پیچیده ترین عمل هاست. البته اگر بهترین پزشک جراحی بینی شمال تهران را که تجربه بالایی در جراحی بینی دارد را انتخاب کنید، می توانید از جراحی بینی خود راضی باشید.



ویژگی های بینی گوشتی

بافت و غضروف ضعیفی دارند.

پوست ضخیم دارند.

در نوک بینی تا بزنید.

بینی گوشتی پهن و در نوک بینی گرد است.

تکنیک رینوپلاستی گوشتی

در گذشته، جراحی زیبایی بینی با برداشتن بافت و غضروف اضافی برای سازگاری با بینی طبیعی انجام می شد. اما این روش باعث ایجاد عوارضی در بینی شد. دکتر پرویزیان بهترین جراح بینی شمال تهران در حال حاضر از تکنیک های پیشرفته رینوپلاستی برای تقویت بافت و غضروف بینی استفاده می کند و از غضروف یا اندام های مصنوعی خود بیمار برای این منظور استفاده می کند. .


آیا می توان جراحی بینی را معکوس کرد؟

در صورت انتخاب یک پزشک خوب در تهران که به تکنیک های نوین جراحی بینی مسلط باشد، جراحی بینی برگشت ناپذیر است. البته در عمل بینی گوشتی باید توجه داشت که با توجه به ضخامت پوست و ضعف غضروف نباید انتظار داشت که بینی بسیار کوچک و ظریفی از این جراحی گرفت.

جراحی بینی

در مورد جراحی بینی استخوانی به دلیل نازک بودن پوست این نوع بینی نتیجه عمل به خوبی نمایان خواهد شد و به طور کلی در این نوع عمل بینی می توان به نتیجه مطلوب رسید. برای مشاوره در این زمینه می توانید با دکتر پرویزیان جراح بینی خوب در تهران جردن تماس بگیرید.

ویژگی های بینی های استخوانی

پوست نازکی دارند.

آنها بسیار انعطاف پذیر هستند.

بینی های استخوانی قوزدار یا به اصطلاح عقابی هستند.

غضروف و بافت آنها بسیار قوی است.

هدف از جراحی بینی استخوانی

به طور کلی از نظر زیبایی بینی یکی از ملزومات داشتن بینی با تناسب زیبا عدم وجود برآمدگی روی بینی است. زیرا وجود بینی روی بینی باعث ایجاد عدم تعادل بین بینی و بینی شما می شود. و سایر قسمت های صورت بر اساس کاربرد فوق، متقاضیان جراحی بینی معمولاً برای برداشتن نوک سینه ها از بینی خود تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرند.

جراحی زیبایی بینی زیبا

اکثر افراد معتقدند که یک بینی زیبا باید اندازه کوچکی داشته باشد، در این مبحث باید توجه داشت که بینی زیبا تنها بینی کوچک و سر بلند نیست. به طور کلی بینی با پوست و غضروف خوب می تواند جراحی بینی فانتزی را انجام دهد. بنابراین، هر نوع بینی نمی تواند تحت عمل جراحی فانتزی قرار گیرد. به عنوان مثال، افرادی که بینی بزرگ و پوست ضخیم دارند، کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی فانتزی نیستند.


ویژگی های یک بینی مغرور چیست؟

یک بینی خوب بسیار باریک و سر بلند است.

این بینی ها دارای قوس های متعدد در نمای نیمرخ هستند.

به طور کلی و در حالت عادی زاویه بین بینی و لب باید در محدوده 90-100 درجه باشد، در جراحی بینی فانتزی این فاصله تا 110 درجه متغیر است.

نکات مهم در جراحی بینی با کیفیت

مراقب سلامت بینی باشید

هیچ آسیبی به بافت ها و غضروف های داخل بینی وارد نشد

پرهیز از کوچک شدن بیش از حد حفره بینی پس از جراحی به دلیل مشکلات تنفسی و جلوگیری از ایجاد اسکار.


روش های مختلف جراحی بینی

عمل اولیه بینی

علاوه بر زیبایی هدف اصلی این نوع تکنیک بهبود مشکلات تنفسی است. جویندگان زیبایی که برای اولین بار تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گرفته اند بهترین کاندید برای این عمل زیبایی و پزشکی هستند. البته نوع روش جراحی مورد استفاده بسته به مشکل زمینه ای و نوع استخوان و بافتی که جراح انتخاب می کند از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

جراحی بینی ثانویه

پس از اولین جراحی بینی، افراد ممکن است به دلیل ضربه، ضربه و یا حتی اگر تجربه کافی در مورد جراحی بینی در مرحله اول نداشته باشند، دچار کجی بینی شوند. بنابراین برای رفع مشکلات موجود باید از تکنیک های ترمیمی یا ثانویه رینوپلاستی استفاده کرد.

سپتورینوپلاستی

در طی جراحی سپتورینوپلاستی، جراح بر روی باریک کردن استخوان بینی و تکنیک رینوپلاستی تمرکز می کند. بهتر است بگوییم سپتوم چاقویی است که دو بینی را از هم جدا می کند و وقتی در اثر ضربه یا شرایط دیگر آسیب می بیند، نفس کشیدن را برای افراد سخت می کند و فرد را با مشکلات عدیده دیگری مواجه می کند. در طی این عمل، پزشک گرفتگی بینی را برطرف کرده و هر نوع تنفسی را بهبود می بخشد.

پلاستیک با کیفیت

یکی از شاخه های جراحی بینی، جراحی پلاستیک است. هدف اصلی این نوع جراحی تغییر شکل نوک بینی زیبای جو است که برای بهبود ظاهر و تغییر شکل آن عمل می شود.



چه زمانی می توان جراحی بینی را انجام داد؟

رینوپلاستی ثانویه باید پس از تثبیت بینی انجام شود. بنابراین برای به دست آوردن نتایج ایده آل حداقل یک سال پس از اولین جراحی بینی باید عمل ترمیم انجام شود. لازم به ذکر است که بازسازی بینی یک سال قبل باعث اختلال در خون رسانی به پوست می شود و بازسازی بینی بعد از این نیز باعث اختلال در آن می شود. همچنین جراحی زیبایی بینی که یک سال پیش انجام شده است می تواند عوارض جبران ناپذیری به خصوص در پوست بینی ایجاد کند.



هزینه جراحی بینی ترمیمی

همانطور که گفته شد، بازسازی بینی بسیار پیچیده است، بنابراین نیاز به دقت بالایی از جراح بینی دارد. طبیعتا هزینه جراحی ثانویه بیشتر از جراحی اولیه بینی است. بنابراین در صورتی که می خواهید تحت نظر بهترین پزشکان جراحی بینی در تهران جردن عمل کنید باید برای اطلاع از هزینه دقیق با آنها تماس بگیرید.



سن مناسب برای جراحی بینی

بهترین سن برای جراحی بینی در تمامی آقایان و خانم ها بعد از 18 سالگی و بعد از رشد کامل استخوان و غضروف می باشد. زیرا همه افراد قبل از بلوغ با رشد استخوان ها و پوست بینی مواجه می شوند و در صورت عدم توجه به این مشکل، نتیجه نهایی جراحی بینی برای آنها رضایت بخش و راحت نخواهد بود.

مرجع مقاله: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-جراحی-بینی-در-شیراز

[ بازدید : 258 ]

[ يکشنبه 14 خرداد 1402 ] [ 11:03 ] [ N20 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]