طرز تهیه پوسته زرد


شله زرد یکی از دسرهای سنتی ایرانی است که از قدیم الایام مورد استقبال ایرانیان بوده است. البته امروزه پوست زرد به عنوان خوراکی مصرف نمی شود و اغلب به صورت نذری تهیه و توزیع می شود. دستورالعمل های کامل آشپزی و دستورالعمل های مرحله به مرحله طرز تهیه چلا زرد با نوک چی را دنبال کنید

2 فنجان

زعفران پخته نصف پیمانه

آب سرد 6 لیوان

گلاب ¼ فنجان

پودر کرفس ¼ قاشق چایخوری

50 گرم im

دارچین برای تزئین

تکه های پسته برای تزیین

طرز تهیه پوست زرد

اولین گام

ابتدا برنج معطر و شکسته ایرانی را 3 تا 4 ساعت قبل از پخت کاملاً بشویید و در ظرف پر از آب قرار دهید تا خیس شود. سپس برنج را چند بار بشویید و پوست زرد آن را در قابلمه ای که می خواهید بپزید قرار دهید. سپس پنج برابر آب روی آن بریزید.

فاز دوم

در این زمان قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا زودتر بپزد. بعد از پخت شعله را کم کنید تا یک ساعت روی حرارت ملایم بپزید و کاملا باز کنید.

نحوه درست کردن پوسته های زرد

حالا شکر را اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا کاملا در برج حل شود، سپس زعفران را اضافه می کنیم، در این مرحله شکر کاملا حل می شود، اگر دیدید آب زعفران زرد شده کافی نیست، می توانید آب جوشیده را اضافه کنید. حداقل تا زمانی که به آنچه می خواهیم برسیم و بس.

سطح چهارم

(اگر قبل از اضافه کردن شکر آب جوش اضافه کنید، می توانید به پوست زرد شکر اضافه کنید و آن را رقیق کنید و یک پوست زرد بسیار آبکی داشته باشید) سپس وقتی آن را با شکر و برنج پختید، به اصطلاح تمام شد.

مقام پنجم

(می توانید با گوشت کوب برقی خوب مخلوط کنید تا پوست زرد یک دستی به دست بیاید) در 15 دقیقه آخر خلال بادام را اضافه کرده و پوست زرد را به هم زدن ادامه دهید سپس وقتی به غلظت دلخواه رسید در نهایت کره گلاب، پودر هل را اضافه کنید

طرز تهیه کراست زرد

این کار از سفت شدن پوسته زرد جلوگیری می کند، بعد از 5 دقیقه قابلمه را از روی آتش برداشته، می گذاریم کمی خنک شود، سپس در ظرف مورد نظر می ریزیم و روی آن را با دارچین خرد شده و بادام یا پسته خرد شده می پوشانیم. از آن لذت ببرید

پیشگیری از زردی پوست

اگر نمی خواهید پوسته زرد بپزد باید شعله پخش کن را روی حرارت گاز نگه دارید و حرارت را کاملا کم کنید. اگر پوسته زرد شما آب خود را از دست داده است، اجازه دهید پوسته زرد ته نشین شود، سپس صبر کنید تا آب اضافی قابلمه تبخیر شود، سپس پوسته زرد رنگ را از روی حرارت بردارید بدون اینکه ظاهر پوسته زرد خود را خراب کنید.

مشاهده رفرنس:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-شله-زرد-زعفرانی/

[ بازدید : 98 ]

[ دوشنبه 13 شهريور 1402 ] [ 11:02 ] [ N20 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]