عملکرد پرینتر لیزری


با پیشرفت تکنولوژی در چاپگرها، استفاده از مدل های مختلف پرینتر در بین کاربران با گسترش چشمگیری همراه است. هر کاربر می تواند یکی از مدل های چاپگر را بر اساس نیاز خود انتخاب کند. در این میان پرینترهای لیزری به دلیل ویژگی ها و عملکرد خود طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند.

شاید قصد خرید چاپگر برای محل کار یا منزل خود را دارید. این سوال باید پرسیده شده باشد; چاپگر لیزری چگونه کار می کند؟ چه تفاوتی با پرینترهای جوهرافشان دارد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم و هزینه و عملکرد پرینتر لیزری را بررسی می کنیم.

کارایی پرینترهای لیزری و مزایای آنها

پرینتر لیزری مزایای زیادی نسبت به انواع دیگر پرینترها دارند. این کار استفاده از آن را برای کاربران آسان تر می کند. از جمله این مزایا می توان به سرعت بالای عملیات چاپ این دستگاه اشاره کرد. همچنین کیفیت بالای چاپ این نوع چاپگر را می توان یکی از مهم ترین مزیت هایی دانست که کاربران به آن توجه می کنند. به خاطر داشته باشید که پرینترهای لیزری عملکرد متفاوتی نسبت به انواع دیگر پرینترها دارند. فناوری لیزر مهمترین تفاوت و مزیت عملی این دستگاه نسبت به سایر پرینترها می باشد.

چاپگر لیزری چگونه کار می کند؟

در مورد عملکرد پرینتر لیزری باید بگوییم که عملکرد این دستگاه تقریبا شبیه دستگاه کپی است. هنگامی که لیزر به کاغذ انرژی می دهد، تونر روی کاغذ قرار می گیرد. در مرحله آخر تصویر مورد نظر بر روی کاغذ چاپ می شود. چاپگر لیزری حروف و تصاویر را با استفاده از لیزر یا پرتو نور متمرکز بر روی کاغذ چاپ می کند.

عملکرد لیزر در چاپگر لیزری آوافرهنگ شبیه الکتریسیته ساکن است. الکتریسیته ساکن یک بار الکتریکی است که بر روی اجسام عایق مانند بدن انسان ایجاد می شود. این فرآیند باعث می شود که اجسام با بارهای الکتریکی متفاوت به هم بچسبند. یک واقعیت جالب این است که کیفیت بالای چاپ بر روی پرینتر لیزری اچ پی ناشی از استفاده از لیزر در این دستگاه است.

گیرنده نوری در چاپگر لیزری

گیرنده نوری یکی از اجزای اصلی چاپگر لیزری اچ پی است. این قسمت اغلب به شکل یک استوانه چرخان است و مجموعه آن از ماده ای به نام فوتوالکتریک ساخته شده است. سیلندر چرخان بخشی است که در چاپگر لیزری برق تولید می کند. پس از این فرآیند، یک پرتو لیزر نازک به داخل این استوانه تابش می‌کند و صفحه‌ای با نواحی حامل بارهای مثبت و منفی تشکیل می‌دهد.

این صفحه می تواند به صورت تصویر یا متن باشد. توجه داشته باشید که نواحی دارای بار منفی توسط محفظه تونر جذب می شوند. این حالتی است که خود تونر بار مثبت دارد. گام بعدی در راه اندازی پرینتر لیزری اچ پی، عبور دادن کاغذ از آن است.

در مرحله آخر شاهد عبور کاغذ از غلتک های داغ خواهیم بود. به این ترتیب پودرهای تونر می سوزند و دائمی نامیده می شوند. البته در مورد چاپگرهای رنگی تفاوت جزئی وجود دارد. در این مدل ترکیب و رنگ های دائمی در چند مرحله انجام می شود. نکته دیگری که در مورد چاپگر لیزری اچ پی باید به آن توجه کرد این است که این دستگاه زبان دستوری خاص خود را دارد. به این ترتیب اطلاعات دیجیتالی گرفته شده به صورت فایل تصویری Bitmap چاپ می شود.

[ بازدید : 191 ]

[ شنبه 27 آبان 1402 ] [ 11:19 ] [ N20 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]