بهترین سوغاتی های کیش را بشناسید; از صنایع دستی گرفته تا خرما و ماهی


یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری خلیج فارس

جزیره فارس کیش ایران جدای از جاذبه های گردشگری سوغاتی های جالب و متنوعی را در خود جای داده است. بیشتر اوقات

مردم سوغات مناطق مختلف ایران را می شناسند اما کمتر کسی سوغات کیش را می شناسد.

داشتن به طور کلی، دانستن جاذبه های گردشگری قبل از سفر مهم است.

فروشگاه های عالی برای خرید، سوغاتی و چیزهای دیگر وجود دارد که سفر را لذت بخش تر می کند

انجام خواهد داد. برای آشنایی با بهترین سوغات کیش با سایت گردشی تاپ همراه باشید.


خاطرات کیش

جزیره کیش در تمام فصول سال به خصوص در بهار و تابستان میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است و به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است. پارک های ساحلی، باغ وحش، سواحل شنی و مرجانی، آکواریوم، پرندگان، کشتی های تفریحی، دلفیناریوم و کلبه هور تنها بخشی از جاذبه های گردشگری زیبای کیش هستند، اما در هیچ سفری نمی توان از سوغاتی های آن چشم پوشی کرد. می توانید به خودتان بگویید چه چیزی بخرید. پس فراموش نکنید که تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

1- ماهی و میگو

یکی از سوغاتی های معروف و محبوب جزیره کیش که در خلیج فارس به وفور یافت می شود ماهی و میگو است. شغل سنتی مردم بومی این جزیره عمدتا ماهیگیری است و از این راه کسب درآمد می کنند. غذاهای دریایی جنوب کشور از جمله جزیره زیبای کیش بسیار معروف بوده و طعمی منحصر به فرد دارند، پس اگر می خواهید طعم غذاهای دریایی واقعی را بچشید، در سفر به کیش لذت های دریایی را از دست ندهید. با ارزش ترین و محبوب ترین محصول دریای عمان و خلیج فارس را می توان میگو دانست که تا به امروز 10 گونه از آن کشف شده است. از معروف ترین و مهم ترین میگوهای خلیج فارس میگوی خرچنگ یا شاه میگو است که بسیار کمیاب است و در سواحل سنگی یافت می شود. جالب است بدانید که سالانه تنها حدود 200 هزار میگو از این گونه به تور ماهیگیران ختم می شود. از محبوب ترین و معروف ترین ماهی های جزیره کیش می توان به سنگ ماهی، ساردین، ماهی تن، باس دریایی، ماهی خال ماهی، ماهی خال مخالی و بره اشاره کرد که بسیار خوش طعم هستند و بسیاری از گردشگران آنها را به عنوان سوغاتی جزیره کیش برای دوستان و خانواده خریداری می کنند. . این ماهی کیفیت بالایی دارد و در عین حال قیمت مناسبی دارد.

2 سال

خرما یکی از سوغاتی های محبوب و پرطرفدار جزیره کیش است که در هر شرایطی نمی توان آن را از دست داد. خرمای کیش طعم لذیذی دارد و یکی از برترین محصولات جنوب کشور محسوب می شود. از آنجایی که جزیره کیش در یک منطقه گرمسیری واقع شده است، جنگل های زیادی در آن کشت می شود. انواع و فرآورده های خرما در این جزیره بسیار زیاد است که از جمله آنها می توان به رطب، خادک، خرمای خشک، خرمای معمولی، خرمای عسلی، چیپس خرما و آب خرما اشاره کرد. تنوع خرمای کیش کیفیت بالایی دارد و واقعا مغذی است. این میوه حاوی پتاسیم، منیزیم، فیبر، منیزیم و ویتامین B6 است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد که از مهمترین آنها می توان به سلامت گوارش، استحکام استخوان، درمان یبوست، درمان کم خونی، افزایش انرژی و محافظت از روده اشاره کرد. اختلالات و بهبود در سلامت قلب گزارش شده است. بد نیست بدانید خرما قدیمی ترین میوه ای است که توسط انسان ها کشت شده است.

3- انواع قهوه و شکلات

قهوه یکی از نوشیدنی های گرم و آرامش بخش است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. فروشگاه های قهوه و شکلات زیادی در این جزیره وجود دارد که لذیذترین طعم ها و بهترین قیمت ها را به فروش می رسانند. خوب است بدانید قهوه و شکلات نیز مانند خرما از محصولات داخلی جزیره کیش نیستند و دلیل فراوانی آنها در این جزیره استقلال منطقه است که توانسته جایگاه ویژه ای در بین سوغاتی ها به خود اختصاص دهد. این منطقه. قهوه در انواع مختلفی مانند قهوه سبز، اسپرسو و قهوه ترک موجود است و نسکافه، کاپوچینو و کافی میکس نیز می تواند از محصولات زیرمجموعه این شرکت به شمار آید. خوب است بدانید که برندهای شکلات موجود در جزیره کیش نیز بسیار معروف هستند و برخی از آنها عبارتند از کلاسنو، لینت، نوتلا، اتی، نستله، نسکویک، الیت، فراگاتا، کاوندیش، پیاستون، هلما، گیلیان، تسیر و ایگل پریمیوم. . . بارزترین نمونه رایحه انواع قهوه و شکلات است که در این مغازه ها به مشام می رسد و قطعا نمی توانید آنها را فراموش کنید. پیشنهاد می کنیم در سفر بعدی خود به جزیره زیبای کیش، خرید شکلات و قهوه را برای خود و دوستانتان فراموش نکنید.

3- انواع ادویه و عسل

یکی دیگر از خاطرات غذایی کیش که بسیار معروف است و یکی از خاطرات معروف جنوب ایران محسوب می شود فلفل است. حتما بارها شنیده اید که جنوبی ها غذای خود را با انواع ادویه ها می پزند که اتفاقا یکی از رازهای تهیه غذاهای جنوبی همین است. جالب است بدانید که یکی از این ادویه ها ترکیبی از فلفل سیاه، فلفل قرمز، جوز هندی، خامه سبز، زیره سیاه، زیره، زعفران، دارچین، بادیان رومی، فلفل دلمه ای، جوز هندی، گشنیز، زردچوبه است. . پودر مرضه رزماری، کاری، تخم گشنیز، نمک و زنجبیل است که برای طعم دادن به انواع غذاها از جمله مرغ، ماهی و انواع خورش استفاده می شود. هنگام خرید ادویه جادویی می توانید آن را در غذای خود قرار دهید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. یکی دیگر از سوغات معروف جزیره کیش عسل است که طعم فوق العاده و بالایی دارد.

4- هانا

حنا را می توان یکی از محبوب ترین سوغاتی های کیش دانست که به دلیل مصرف زیاد آن به وفور یافت می شود. از هنرهای ساکنان این جزیره می توان به حکاکی با حنا روی دست اشاره کرد که اتفاقاً در بین گردشگران نیز بسیار محبوب است. مراسم حنابندان در کیش و به طور کلی شهرهای جنوبی ایران بسیار رایج است و به همین دلیل است که حنا در این منطقه با کیفیت بالا و در دو نوع آماده و نیمه آماده موجود است. مسافران می توانند حنا را با خود به عنوان سوغاتی برای خانواده و دوستان خود ببرند.

5- لباس

آیا می توان به کیش سفر کرد و از کنار لباس های رنگارنگ و جذاب آن گذشت؟ خرید لباس بخش بزرگی از سوغات کیش است و یکی از مهم ترین سوغاتی های منطقه محسوب می شود. همانطور که می دانید جزیره کیش در منطقه آزاد واقع شده است به همین دلیل لباس های متنوع و مرغوب به این جزیره وارد می شود. تعداد مراکز خرید و فروشگاه های پوشاک در کیش بسیار زیاد است و قیمت های مناسبی دارند. خبر خوب این است که اگر به دنبال برند خاصی از لباس هستید، حتما آن را در مراکز خرید کیش پیدا خواهید کرد. مسافران می توانند با مراجعه به فروشگاه های مختلف پوشاک کیش هر مدل لباسی را از هر برندی که می خواهند انتخاب و خریداری کنند.

صنعت کیش چیست؟

یکی از مهم ترین سوغاتی های هر شهر صنایع دستی آن است و جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. افراد کمی در مورد صنایع دستی کیش می دانند، اما صنایع دستی این جزیره واقعا زیبا و منحصر به فرد هستند. مردم بومی این منطقه از پولک، مرجان، صدف، گوش ماهی و زباله های زیر آب برای ایجاد صنایع دستی مانند جعبه جواهرات، آویز، زیور آلات، آینه و مجسمه استفاده می کنند. سبد و حصیر، گلدان گلی، روتختی دوزی، چادر شب، فرش دوزی، پارچه گلابتون دوزی و .... اینها از دیگر صنایع دستی این منطقه است که به عنوان سوغاتی بسیار توصیه شده و ارزشمند است. جالب است بدانید که ساکنان شیک جزیره کیش از زباله های دریایی مانند استخوان ماهی و صدف حلزون برای ایجاد زیور آلات و تولید صنایع دستی منحصر به فرد منطقه استفاده می کنند. صنایع دستی ساخته شده با این وسایل شامل جاکلیدی، قایق های تزئینی کوچک، جعبه و ... است که هر کدام زیبایی خاصی دارند. به طور کلی صنایع دستی کیش به عنوان سوغاتی مناسب است و هنر و فرهنگ جزیره را به زیباترین شکل ممکن به تصویر می کشد. در زیر تعدادی از مهم ترین صنایع دستی جزیره کیش را به صورت جداگانه معرفی می کنیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

1- بانک های گیل

یکی از ارزشمندترین و قدیمی ترین صنایع دستی جزیره کیش.

طرفداران زیادی دارد، اینها گلدان های سفالی هستند. ویژگی های اصلی سفال کیش و سیار

مناطقی که به راحتی از هزاران نوع سفال دیگر قابل تشخیص هستند

گل او سبز است. بر اساس یافته های محققان، خاک جزیره کیش در عمق 30 درجه قرار دارد

یک شاخه به یک گل باکیفیت به نام مارن رشد می کند که به گلی با کیفیت تبدیل می شود

سفالگر آنجاست. یکی از ویژگی های جالب این گل دمای پخت بالای آن است

او نشان داده است که حدود 1100 درجه است. استحکام این ظروف بسیار بالاست

و زیبایی خاصی دارند. بهتر است بدانید کوزه های سفالی در بازارهای سنتی وجود دارد

جزیره کیش به عنوان بازار عرب به فروش می رسد. این سفال نیز آسان است.

و تابلوهایی را می فروشند که بنا به سلیقه خود می توانید آنها را به عنوان سوغاتی بخرید

از آنها خرید کنید.

2- سبد و حصیر

یکی از هنرهای جذاب مردم کیش بافتن سبد و قالی است که معمولاً از شاخک خرما درست می شود. بوریه بافی نام دیگر قالی بافی است که یکی از قدیمی ترین صنایع دستی بشر به شمار می رود. نخل یا کلم پیچ یا یاکانسوفا یا روغن شفاف و صیقلی از جمله مواد اولیه مورد استفاده در تولید فرش هستند. از صنایع قالی بافی کیش می توان به انواع سبد، سبد، کیف و سبد اشاره کرد. این کالا نیز یکی از بهترین سوغاتی های کیش است.

3-در بیچ شرکت کنید

قالی شیریکی نوعی قالی است که توسط بافنده بافته می شود و یکی از صنایع خاص کیش به شمار می رود. نقش ها و رنگ های به کار رفته در این فرش ها آن ها را از سایر فرش ها متمایز می کند. بد نیست بدانید که نخ این قالی از پشم و بافت آن پشمی یا ابریشم است. در لغت به صفحات شیریکی سوزن فرش نیز می گویند. این نیز یکی از بهترین چیزهای کیسو است.

4- زیورآلات و تزیینات

ساکنان جزیره کیش از ذهن خلاق و حس زیبایی شناختی خود برای ساختن صنایع دستی مختلف از لاشه حیوانات دریایی استفاده می کنند. برخی از اقلام مورد استفاده در زیور آلات و تزیینات پولک، صدف، مرجان و گوش ماهی است که البته برخی از اقلام مانند صدف و گوش ماهی به صورت جداگانه به فروش می رسد. این مورد نیز یکی از بهترین سوغاتی های کیش است.

چادر 5 شب

در شمال کشور نیز چادری در جزیره کیش برای شبانه روز برپا شد

و یکی از محصولات صنایع دستی این منطقه محسوب می شود. رنگ زمینه اکثر پرده ها

رنگ آن قرمز است و برای مصارف مختلفی مانند بستن کمر و جلوگیری از دردهای کمر و استخوان استفاده می شود.

از آن برای پوشاندن جهیزیه، مقنعه، فرش و مقنعه تولد عروس استفاده می شود.

[ بازدید : 18 ]

[ دوشنبه 27 فروردين 1403 ] [ 10:15 ] [ N20 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]