بهترین روش ها برای پاکسازی پوست

یکی از اصول مهم در مراقبت از پوست صورت تمیز نگه داشتن آن است. اگر بعد از هر آرایش صورت خود را با مواد و شوینده های مناسب پوست تمیز نکنید، در دراز مدت باعث ایجاد جوش زیر پوست، لکه های قهوه ای، جوش های سرسیاه و ... می شود. همچنین، از آنجایی که پوست شما همیشه در معرض آلاینده های مختلف است، ممکن است به این آلاینده ها واکنش نشان دهد و پوست صاف شما را از بین ببرد. برای مقابله با همه این آلودگی های ذکر شده بهتر است پوست را با استفاده از مواد و روش های خاص در بازه های زمانی مشخص پاکسازی و عمیقا پاکسازی کنید. https://fatemehhabashi.com/


بلیچینگ پوست چیست و چرا اتفاق می افتد؟

پوست صورت دارای منافذی است که برای مرطوب کردن پوست استفاده می شود. زمانی که آلاینده های مختلف در این منافذ جمع می شوند، به پوست نفوذ کرده و مشکلات پوستی ایجاد می کنند. تمام روش ها و روش هایی که برای از بین بردن این آلودگی ها از روی پوست استفاده می شود، پاکسازی پوست یا فیشال می نامند. به طور کلی شستشو و پاکسازی پوست با روش های خاص به سه منظور انجام می شود. این شامل:

سلول های مرده پوست را از بین ببرید

پاکسازی صورت از آلودگی و چربی اضافی

کمک به آبرسانی و کلاژن سازی پوست

در زیر به بررسی هر یک از آنها می پردازیم و اینکه چرا هر کدام باید تمیز شوند.

پاکسازی صورت برای از بین بردن سلول های مرده پوست

در بالاترین لایه پوست یعنی اپیدرم، سلول های مرده ای وجود دارد که وظیفه محافظت از پوست در برابر آلودگی های مختلف را بر عهده دارند. پوست صورت هر 30 روز یکبار جایگزین سلول های جدید می شود و سلول های قبلی بلاتکلیف می مانند. بنابراین، پزشکان با تجربه توصیه می کنند هر ماه یک بار پوست صورت را از این سلول های مرده پاک کنید.

پاکسازی پوست


صورت کثیف با روغن اضافی

تولید چربی یکی از ویژگی های پوست صورت است و برخی افراد مقادیر زیادی از این روغن را تولید می کنند. به همین دلیل پوست صورت از فردی به فرد دیگر متفاوت است و برخی از افراد پوست خشک و برخی دیگر پوست چرب دارند. برای اینکه بتوانید این چربی را کنترل کنید استفاده از محصولات مراقبتی مناسب برای پوست های چرب مهم است، علاوه بر این شستشوی پوست هر 40 روز در پاکسازی پوست از چربی انباشته شده تاثیر بسزایی دارد.


پاک کننده برای کمک به آبرسانی و کلاژن سازی پوست

تا زمانی که سطح پوست تمیز و منافذ باز باشد، می تواند پوست را آبرسانی کرده و کلاژن را افزایش دهد. بنابراین تمیز کردن پوست برای جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری بسیار مهم است.


انواع روش های پاکسازی پوست

روش های زیادی برای پاکسازی صورت وجود دارد که هر کدام بسته به موادی که دارند، صورت را در سطوح مختلفی پاکسازی می کنند. برخی از این پاک‌سازی‌ها عمیق هستند و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شوند، اما برخی دیگر بسیار سطحی هستند و فقط می‌توانند سلول‌های مرده را از بین ببرند.

همه روش های نظافت هدف خاص خود را دارند و تقریباً یکسان عمل می کنند، اما مواد و ابزار استفاده شده در آنها متفاوت است. در متن زیر به بررسی سه روش اصلی پاکسازی پوست می پردازیم که عبارتند از:


خانگی

روش‌های نظافت منزل را می‌توان از ساده‌ترین روش‌های نظافت صورت و نظافت معرفی کرد. این روش با گیاهان و مواد خانگی انجام می شود و تاثیر بسیار کمی دارد. البته گاهی افراد مواد و ابزار نظافتی را می خرند و خودشان در منزل این کار را انجام می دهند که کمی خطرناک است. به طور کلی این روش توصیه نمی شود و از نظر بهداشتی مورد تایید نیست.

پاکسازی پوست


سالن زیبایی

پاکسازی صورت در آرایشگاه در سال های اخیر بیشتر از سایر پاکسازی ها انجام شده است. اگرچه این روش در مقایسه با روش های حرفه ای تر هزینه کمتری داشت، اما نتیجه قابل قبولی به همراه داشت. نظافت در آرایشگاه ها با استفاده از کرم ها و ماسک های مخصوص و در عین حال با استفاده از چندین وسیله کاربردی برای از بین بردن سلول های مرده انجام می شود. نتایج این روش برای چندین هفته موثر بوده و به ترمیم پوست کمک می کند.

مزیت روش آرایشگری دلپذیر و آرامش بخش است. از مزایای این روش نیز می توان به افزایش خون رسانی، تحریک کلاژن سازی، تحریک تولید سلول های جدید و متعادل کردن رنگ پوست اشاره کرد. با این حال، تمیز کردن عمیق را نمی توان با این روش انجام داد، بنابراین ارزش استفاده از روش بالینی را دارد.


اقدامات پزشکی و حرفه ای

نظافت در کلینیک ها و مراکز زیبایی شناخته شده با استفاده از مواد و تجهیزات حرفه ای انجام می شود. در این روش ابتدا پوست صورت را برای پاکسازی با بخور آماده می کنند. پس از آماده سازی از کرم های مخصوص برای آبرسانی و آبرسانی به پوست استفاده می شود. کلینیک ها دارای تجهیزات ویژه ای برای آبرسانی، لایه برداری، ماساژ پوست، روشن کننده پوست و ... هستند که بسیار موثر بوده و با استفاده مداوم پیری پوست را به تاخیر می اندازند.


نکات مهم بعد از تمیز کردن

در حین پاکسازی، سلول های مرده برداشته شده و جوش های سرسیاه فعال و زیر پوستی تخلیه می شوند، بنابراین پوست صورت باید بلافاصله تمیز و ضد عفونی شود. همچنین برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از آلرژی و حساسیت، چند نکته مهم را باید بعد از تمیز کردن رعایت کنید. بعضی از آنها ... هستند:

حتما بعد از پاکسازی صورت خود را تمیز کنید.

تا 24 ساعت از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

از مواد و تجهیزات تمیز کننده با کیفیت استفاده کنید.


https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/


[ بازدید : 41 ]

[ دوشنبه 26 دی 1401 ] [ 16:32 ] [ N20 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]