آموزش گیتار و 8 نکته برای شروع یادگیری


آموزش گیتار، یکی از محبوب ترین آلات موسیقی، امروزه بسیار محبوب شده است. برای یادگیری نواختن گیتار از ابتدا باید اطلاعات لازم را از منابع مناسب دریافت کنید. در این مقاله به سبک های محبوب موسیقی برای انتخاب، انواع گیتار برای کلاس گیتار، فلامنکو، پاپ و راک، آناتومی گیتار، نحوه نگه داشتن گیتار، تفاوت پیک و پیک و موارد دیگر اشاره کرده ایم.

اکثر افراد با انگیزه زیاد این مسیر را طی می کنند، اما به دلیل کمبود این اطلاعات در طول مسیر با مشکلاتی مواجه می شوند و از ادامه این فعالیت خودداری می کنند.

اگر نمی خواهید بخشی از این دسته باشید و از ابتدا تا انتها به آموزش گیتار در کرج ادامه دهید، باید مطمئن شوید که این اولین قدم را درست انجام داده اید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


8 نکته برای آموزش گیتار مبتدی و نوازندگان مشتاق

یادگیری نواختن ساز مانند یادگیری یک زبان جدید است، نیاز به یادگیری نکات و به کارگیری آنها از طریق تمرین دارد. با هم، به این نکات و نحوه عمل به آنها خواهیم پرداخت.

1) انتخاب ساز و سبک مورد علاقه خود اولین قدم در یادگیری گیتار است

اولین قدم برای یادگیری گیتار این است که با توجه به علاقه، هدف و نیاز خود آماده شوید. همانطور که احتمالا می دانید سبک های مختلفی از نواختن این ساز در سراسر جهان ثبت شده و هر روز بر این سبک ها افزوده می شود.

بنابراین برای تهیه ساز ابتدا باید سبک مورد نظر خود را مشخص کنیم. آیا دوست دارید گیتار کلاسیک و فلامنکو را یاد بگیرید؟ یا راک و بلوز؟ جز شاید!

گیتار آکوستیک کلاسیک، فلامنکو یا الکتریک؟ کدام مد را بیشتر دوست دارید؟ کدام گیتار مورد علاقه شماست؟

اگر بخواهیم فهرستی از مهم ترین دغدغه هایی که افراد در شروع یادگیری گیتار دارند تهیه کنیم، قطعاً این مورد برای شما خواننده این مقاله رتبه بالایی نخواهد داشت. زیرا با دستورالعمل های ما، ایده جامع تری از تهیه ابزار لازم به دست خواهید آورد.

اولین قدم در یادگیری گیتار، انتخاب سبک است. امروزه سبک های موسیقی بیشتر از آنچه فکر می کنید وجود دارد و حتی با خواندن این مقاله، سبک های بیشتری به آن اضافه می شود. پیشنهاد ما این است که به سراغ سبک های اولیه این ترافیک و سبک بروید و با آن ها شروع به کار کنید.

سبک ها: کلاسیک، فلامنکو، پاپ، راک. بقیه سبک ها را می توان به نوعی در قسمت سبک های مشخص شده قرار داد. اکنون فقط باید دست به کار شوید و یکی از این سبک های برجسته را انتخاب کنید. برای سادگی به هر سبک و نوازندگان برجسته آنها اشاره ای کوتاه می کنیم.

کلاسیک

اکثر قطعات موجود در این سبک همانطور که از نام آن پیداست، قطعات کلاسیک هستند. همان قطعاتی که توسط نخبگانی چون موتزارت، باخ، بتهوون و...، باروک، کلاسیک، رمانتیک و غیره ساخته و اجرا شده است. به هنگام البته قطعاتی که در دسته کلاسیک قرار می گیرند بسیار بیشتر از این چند دوره تاریخی هستند. قبل از شروع یادگیری گیتار کلاسیک می خواهیم شما را با فضای نوازندگی این سبک آشنا کنیم.

جان ویلیامز و آندرس سگویا از برجسته ترین نوازندگان گیتار کلاسیک هستند. گریپ گیتار سبک کلاسیک با سبک های دیگر متفاوت است، همانطور که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

فلامنکو

بریم سراغ کولی های اسپانیا و اندلس. رقص، این سبک که شامل آواز و موسیقی اسپانیایی است، پس از ظهور گیتار فلامنکو به اوج خود رسید. این موسیقی را باید موسیقی سنتی اسپانیا دانست. بله، این آهنگسازی بسیار تحت تأثیر موسیقی مسلمان و عرب شمال آفریقا بود.

در این سبک، ما بر روی موسیقی عربی، شاهد و گوش دادن به موسیقی غنی و ریتمیک تمرکز می کنیم. هنگامی که شروع به یادگیری گیتار در این سبک می کنید، دانش موسیقایی زیادی به دست خواهید آورد.

از نوازندگان مطرح این سبک می توان به پاکو دلوسیا، پاکو پنا، کارلوس مونتانا، آنتونیو ری، ویسنته آمیگو و ... اشاره کرد.

پاپ

نیازی به معرفی خود نیست سبکی که امروزه اکثر نوازندگان و خوانندگان با آن کار می کنند و متاسفانه شروع به لطمه زدن به این سبک غنی و ارائه آثار بد در بازار موسیقی کرده اند. سبکی که قبلاً کارهای بزرگی به موسیقی ما اضافه می کرد، اما اکنون از بین رفته است. بیا ادامه بدهیم! این سبک که همیشه به دلیل وضوح بیشتر از سبک های دیگر محبوب بوده و مخاطبان زیادی داشته است، نوازندگان استثنایی را نیز به خود دیده است. اکثر افرادی که علاقه مند به شروع آموزش گیتار هستند با این سبک شروع می کنند.

از نوازندگان برجسته این سبک می توان به: ویگن، فرامرز اصلانی، اردشیر فرح، شادمهر عقیلی اشاره کرد.

روچر

و در نهایت سبک راک. این سبک که بسیاری از مردم آن را چیزی جز سر و صدا و فریاد نمی دانند، تاریخچه ای بسیار غنی تر از آنچه تصور می کنید دارد.

این سبک که در اصل برای بیان اعتراضات اجتماعی و سیاسی ایجاد شد، یکی از گسترده ترین سبک های موسیقی با زیرمجموعه های بسیاری است. یکی از سازهای اصلی در این سبک گیتار به خصوص گیتار الکتریک (نه الکتریک یا الکترونیکی) است که رنگ محیط راک را روشن می کند.

در مطالب بعدی در مورد گیتار الکتریک صحبت خواهیم کرد. این سبک در خارج از ایران بسیار پرطرفدار است اما اخیراً افراد زیادی در کشور به این سبک علاقه نشان داده و آثار زیبایی را تولید می کنند.

نوازندگان بزرگ این سبک جیمی هندریکس، دیوید گیلمور، ادی ون هالن، گری مور و بسیاری دیگر هستند.

یک نکته مهم

اکنون که به اختصار به هر سبک پرداخته ایم و نوازندگان معروف آن ها را معرفی می کنیم، نوبت شماست که با صرف زمان برای گوش دادن به هر سبک، میزان علاقه خود را بسنجید و اولین قدم در یادگیری گیتار که انتخاب سبک است را بردارید. با توجه به آنچه گفته شد، به خاطر داشته باشید که هیچ یک از سبک های ذکر شده بهتر از دیگری نیست و همه چیز به علایق و اهداف شما بستگی دارد.

اگرچه افراد زیادی هستند که در ابتدای آموزش گیتار یک سبک را انتخاب می کنند. اما با گذشت زمان و پیشرفت در نوازندگی، بسته به ذائقه موسیقایی شان تغییر می کند یا حتی اگر سبک اولی را که انتخاب می کنند دوست نداشته باشند، سبک های دیگری را انتخاب می کنند و قطعا شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید.

بنابراین توصیه می کنیم در این مرحله زیاد هزینه نکنید.

می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر گیتارهای مختلف را به‌منظور بررسی کنید، از یک متخصص در این زمینه بخواهید تا صدای ساز را بررسی کند تا از بی‌عیب بودن آن مطمئن شود و در نهایت به شما در انتخاب ساز کمک کند.

[ بازدید : 4 ]

[ سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 ] [ 10:55 ] [ N20 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]