سرور مجازی چه منابعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؟

سرور مجازی یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران برای میزبانی سایت است چرا که این سرور ویژگی و امکانات زیادی دارد؛ در این مقاله قصد داریم به بررسی منابعی که این سرور در اختیار کاربر قرار می‌دهد بپردازیم.

منابعی که سرور مجازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد!

به طور کلی سرور مجازی منابع زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در ادامه برخی از این منابع را معرفی می‌کنیم.

حافظه رم

درست مانند تمامی کامپیوترها و سرورهای فیزیکی، سرور مجازی هم دارای حافظه رم است. در سرورهای مجازی حافظه RAM در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ انتخاب میزان حافظه رم به عهده خود شما است و باید با توجه به نیازهایتان، آن را تعیین کنید.

البته توجه داشته باشید که امکان افزایش حافظه رم بعد از خرید سرویس را خواهید داشت. حافظه رم سرورهای مجازی موجود در هاستینگ‌ها از 2 گیگابایت شروع شده و به 4، 8 و بیشتر از 32 گیگابایت نیز می‌رسد. اگر در ابتدای راه هستید و قصد ندارید هزینه زیادی را برای استفاده از سرور بپردازید، حافظه رم 2 یا 4 گیگابایت هم می‌تواند جوابگوی نیازهایتان باشد.

پردازنده (CPU)

پردازنده هم منبع دیگری است که سرور مجازی مانند سرورهای فیزیکی و کامپیوترها، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دقیقا مانند میزان حافظه رم، تعداد هسته‌های CPU سرور را هم شما تعیین خواهید کرد؛ کاربردی که از سرور انتظار دارید، رابطه مستقیمی با تعداد هسته‌های موردنیاز پردازنده دارد.

پردازنده‌های موجود در سرورهای مجازی از 2 و 4 هسته شروع می‌شود و به6، 8 یا بیشتر از 8 هسته می‌رسد؛ در صورتی که قصد اجرای برنامه‌های سنگین یا انجام کارهای سنگین با سرور مجازی را ندارید، 2 یا 4 هسته برای پردازنده انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

پهنای باند

ترافیک یا همان پهنای باند هم یکی از مهم‌ترین منابعی است که سرور مجازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. میزان ترافیک سایت که بر اساس تعداد بازدیدکنندگان سنجیده می‌شود، تعداد صفحات، حجم تصاویر سایت، سایز صفحات سایت و ... در تعیین مقدار پهنای باند سرور نقش اساسی دارند.

هرچقدر که میزان پهنای باند سرور مجازی سایتتان کمتر باشد، سایت سرعت پایین‌تری برای بارگزاری صفحات خواهد داشت؛ سعی کنید میزان پهنای باند را کمی بیشتر از حد نیاز تعیین کنید تا با مشکل افت سرعت و یا از دسترس خارج شدن سایت مواجه نشوید.

فضای ذخیره‌سازی

منبع دیگری که سرور مجازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، فضای ذخیره‌سازی است. سرور مجازی هم مانند سرورهای فیزیکی و کامپیوترها، از فضای‌ ذخیره‌سازی برخوردار است تا کاربر بتواند اطلاعات موردنیاز خود را روی آن ذخیره کند.

در صورتی که فضای ذخیره‌سازی برای سرورهای مجازی وجود نداشت، نمی‌توانستید دیتایی را روی آن ذخیره کنید و در نهایت سایت از دسترس خارج می‌شد؛ تعیین میزان فضای ذخیره‌سازی هم به عهده کاربر است که باید با توجه به نیازها و البته حجم سایت انتخاب شود.

منابع سرور مجازی به صورت مستقل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد!

همانطور که می‌دانید، برخلاف سرورهای اشتراکی در سرور مجازی منابع به صورت کاملا مستقل و اختصاصی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ در سرورهای اشتراکی، کاربر تمامی منابع رم، پردازنده، پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و ... را با چند کاربر دیگر شریک است اما در سرورهای مجازی این‌چنین نیست.

این مورد، امنیت سرور و سایت را هم بالاتر می‌برد و به راحتی می‌توانید منابع را با توجه به میزان نیاز سایت خود، کاهش یا افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که این ویژگی، هزینه استفاده از سرور مجازی را هم بالا می‌برد.

میزان حافظه رم، تعداد هسته پردازنده، میزان پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی فاکتورهایی هستند که روی قیمت‌گذاری سرویس سرور مجازی شما تاثیر مستقیم می‌گذارند؛ در واقع با توجه به میزان مصرف خود از سرور مجازی، هزینه پرداخت خواهید کرد که می‌توان آن را مقرون به‌صرفه دانست.

 

[ بازدید : 36 ]

[ دوشنبه 12 دی 1401 ] [ 18:40 ] [ N20 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]