بهترین برنامه های اسکنر موبایل اندروید و آیفون

بهترین برنامه اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون 2023

نگهداری و سازماندهی اسناد و عکس های کاغذی همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه های اسکن، کاربران توانستند اسناد مورد نیاز خود را به صورت دیجیتالی در رایانه خود ذخیره کنند و از دسته بندی و بایگانی مداوم خلاص شوند. با این حال، با ظهور اپلیکیشن‌های اسکنر موبایل، کاربران هنگام تصمیم‌گیری درباره نحوه ویرایش نسخه دیجیتالی این اسناد و انتخاب بهترین راه‌حل، سردرگم می‌شوند.

در این مقاله سعی کردیم علاوه بر معرفی بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون، آنها را با اسکنرهای تخت و اسناد مقایسه کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا بهتر است عکس ها و اسناد را روی کاغذ با اسکنر مسطح اسکن کنیم یا با استفاده از آن. برنامه های موبایل اسکن؟ پس تا آخر با ما باشید.


بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون

برنامه های اسکنر موبایل این روزها توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. زیرا به راحتی و در کمترین زمان می توانند یک نسخه دیجیتالی از اسناد خود را با فرمت مورد نظر خود تهیه و در کامپیوتر ذخیره کنند. تنوع این برنامه ها بسیار زیاد است. بسیاری از آنها باید خریداری شوند و برخی کیفیت لازم را ندارند. در زیر 10 بهترین برنامه اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون در سال 2023 را فهرست می کنیم:

اسکنر موبایل CamScanner

CamScanner یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل موجود در سیستم عامل های تلفن همراه است. این برنامه به شما امکان می دهد رسیدها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد از جمله بحث های تخته سفید را اسکن کنید. CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسکن های شما استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی‌های برش هوشمند و بهبود خودکار برای تمیز کردن متن و تصاویر است تا واضح‌تر به نظر برسند.


CamScanner

برخی از ویژگی های این برنامه شامل گزینه هایی برای اشتراک گذاری از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی به صورت فایل های PDF، Word، JPEG یا TXT است. دارای ویرایش پیشرفته متن، محافظت از رمز عبور، همگام سازی بین پلتفرم و جستجوی کلمات کلیدی است. همچنین مجموعه ای از ابزارهای داخلی مانند تبدیل PDF به Word، تبدیل PDF به Excel، اسکنر کد QR و غیره را ارائه می دهد.

اسکنر موبایل iScanner

با برنامه اسکنر موبایل iScanner، می توانید به راحتی هر سندی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این برنامه آسان برای استفاده، دستیار دیجیتال تمام وقت نامیده می شود زیرا کار اداری را بسیار آسان می کند. پس از تبدیل به یک فایل PDF، می توانید آن را ویرایش کنید یا یک امضای دیجیتال به سند اضافه کنید تا صحت آن را تایید کنید. یکی از محبوب ترین کارهایی که اپلیکیشن اسکنر انجام می دهد، توانایی شمارش اشیا با استفاده از دوربین است. بله، به راحتی می توانید عدد داخل جعبه را بشمارید و در وقت شما صرفه جویی می کند.


برنامه اسکنر موبایل iScanner

علاوه بر این، می‌توانید حساب‌های مهم را دیجیتالی کنید و با استفاده از رمز عبور و احراز هویت چهره، آن‌ها را قفل کنید تا از سوء استفاده جلوگیری کنید. برنامه اسکنر موبایل iScanner به شما امکان می دهد متن را از تصویر مورد علاقه خود استخراج کرده و با استفاده از کلیپ بورد آن را کپی کنید. همچنین می توان با اسکن سوالات و اسکن آنلاین، ریاضیات و مسائل دیگر را حل کرد.

یکی از معایب برنامه اسکنر موبایل iScanner استفاده رایگان محدود آن است که به شما امکان می دهد تعداد معینی از روزها و شب ها را اسکن کنید و باید آن را برای استفاده نامحدود خریداری کنید.

اسکنر موبایل شیشه ای مایکروسافت آفیس

مایکروسافت آفیس لنز، این برنامه اسکنر موبایل دارای مجموعه ای از ویژگی های مفید است که به شما کمک می کند تا از اسناد فیزیکی خود کپی دیجیتال تهیه کنید. قابلیت OCR این برنامه به شما این امکان را می دهد که به راحتی تصاویر و اسناد اسکن شده خود را جستجو و ویرایش کنید. رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و حتی تخته های سفید به راحتی توسط این برنامه اسکن می شوند.



اسکنر لنز مایکروسافت آفیس

تنظیمات برش، اصلاحات، تنظیمات رنگ، میزان انتشار نور و قابلیت نوشتن شرح از دیگر ویژگی های لنز مایکروسافت آفیس است. با این برنامه می توانید اسناد و تصاویر خود را در One Note و One Drive با فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint و PDF ذخیره کنید. البته بد نیست بدانید که امکان ذخیره مستقیم آنها در گالری نیز وجود دارد. در واقع می توانید اسناد اسکن شده خود را در قالب های مختلف و در کانال های مختلف ذخیره کنید.

گاهی اوقات کیفیت پایین اسناد اسکن شده با این برنامه نسبت به سایر برنامه ها و همچنین مشکلات اشتراک گذاری فایل توسط کاربران آن به عنوان معایب این برنامه گزارش می شود.

اسکنر ادوبی اسکنر موبایل

Adobe Scanner یکی از بهترین اسکنرهای موبایل برای سیستم عامل اندروید محسوب می شود. رابط کاربری ساده و راحت یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این برنامه است. کافی است دوربین گوشی خود را به سمت یادداشت ها، سربرگ ها، رسیدها و هر سندی که می خواهید از آن کپی دیجیتال تهیه کنید، بگیرید تا سند شما به طور خودکار شناسایی و اسکن شود.


Adobe Scan

ویژگی هایی مانند برش، چرخش و تنظیم رنگ، مرتب سازی و ویرایش و جستجوی صفحه، با فناوری OCR به شما کمک می کند تا فایلی با کیفیت بالا تهیه کنید. برنامه اسکن Adobe این امکان را فراهم می کند تا فایل خود را در فضای ایمیل و فضای ابری به اشتراک بگذارید.

بسیاری از ویژگی ها و عملکردهای دیگر نیز در این برنامه موجود است، مانند ترکیب فایل ها، تبدیل پی دی اف به ورد و پاورپوینت، امنیت رمز عبور، امضای الکترونیکی فایل ها و حدود 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری. اما این امکانات در صورت خرید نسخه پریمیوم در اختیار شما قرار می گیرد و این مشکل را می توان یکی از معایب این برنامه دانست.

اسکنر موبایل Genius

Genius Scanner یکی از بهترین اسکنرهای موبایل برای اندروید و آیفون است که در آن تشخیص اسناد به صورت خودکار و سریع انجام می شود و همین موضوع استفاده کاربران را آسان کرده است. این برنامه دارای قابلیت اسکن انبوه است و اگر قصد دارید اسناد طولانی با صفحات زیاد را اسکن کنید بسیار مفید است.

اسکن نابغه

برش خودکار و دقیق، نمایشگر هوشمند برای نمایش تصویر، بهبود تصویر، اشتراک گذاری از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی و سازماندهی اسناد از جمله کاربردی ترین ویژگی های این برنامه است. همچنین می توانید اسنادی مانند گزینه حذف سایه ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته ای و ایجاد فایل های PDF چند صفحه ای را ویرایش کنید.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد PDF نسبت به سایر اسکنرهای پی دی اف و پرداخت هزینه یکپارچه سازی با سرویس های ابری مانند دراپ باکس و گوگل درایو اشاره کرد.


اسکنر موبایل SwiftScan

برای اسکنرهای اسناد با کدهای QR و اسکنر بارکد، SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل عالی است. مانند سایر برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا، می‌توانید تقریباً هر چیزی را از اسناد گرفته تا یادداشت‌ها و تخته‌های سفید و کارت‌های ویزیت اسکن کنید. اسکن ها را به صورت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از ویژگی OCR جستجو کنید.

SwiftScan

SwiftScan به شما امکان می‌دهد اسناد چند صفحه‌ای را اسکن کنید، موارد را ویرایش و حاشیه‌نویسی کنید، و تصاویر را با رنگ و فیلتر بهبود ببخشید. شما می توانید به سرویس های ابری مختلف مانند iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، آپلود خودکار، آپلود چند صفحه، OCR و موارد دیگر است.



Mobile Scanner Scanner Pro

Scanner Pro برای کاربران iOS یک اسکنر اسناد موبایل با ویژگی‌های عالی است که به شما امکان می‌دهد موارد را با iPhone یا iPad خود اسکن کنید، سپس با پشتیبانی WebDAV، تصاویر را در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و موارد دیگر ایمیل کنید، چاپ کنید، ذخیره یا آپلود کنید. . سرویس ذخیره سازی آنلاین

اسکنر در مورد

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای اصلاحات خودکار استفاده می کند، مهر و امضاهای رنگی را ارائه می دهد، بیش از 25 زبان را با OCR می پذیرد و امکان چاپ یا فکس اسناد را فراهم می کند.

می‌توانید از همگام‌سازی iCloud برای دسترسی به آیتم‌ها در دستگاه‌های اپل خود، افزودن محافظت رمز عبور به فایل‌های PDF، ویرایش، ذخیره و لغو ویرایش‌ها در صورت نیاز استفاده کنید و به راحتی فایل‌های اسکن شده را به اشتراک بگذارید. این برنامه دارای آپلود خودکار در سرویس های ذخیره سازی ابری متصل است و استفاده از آن بسیار آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی مانند حذف واترمارک، انجام جستجوی متن کامل و فعال کردن محافظت از رمز عبور ارائه می دهد.


اسکنر موبایل Tiny Scanner

نرم افزار اسکنر کوچک را می توان یک اسکنر موبایل قابل اعتماد در نظر گرفت که اکثر ویژگی های استاندارد را به کاربران ارائه می دهد. در واقع، شما مجموعه استانداردی از ابزارهای ویرایش را به صورت رایگان دریافت می کنید. با این برنامه می توانید از کوچکترین اسناد مانند رسید تا اسناد و تصاویر بزرگ را اسکن کنید.

اسکنر کوچک

این برنامه همچنین قابلیت ذخیره اسناد در فضای ابری را نیز دارد و علاوه بر آن به شما این امکان را می دهد که فایل های مهم خود را در عرض چند دقیقه برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار لبه، ایجاد آسان تصویر، تنظیم کنتراست و اندازه، محافظت از نام فایل و رمز عبور از ویژگی های اصلی اپلیکیشن اسکنر کوچک است.

پشتیبانی این برنامه از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته تر را می توان یکی از معایب یک اسکنر کوچک دانست.


اسکنر موبایل پاک کردن اسکنر

برنامه Clear scanner برای اسکن تلفن های همراه با سیستم عامل های اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع با نصب این برنامه می توانید از گوشی خود برای تبدیل اسناد کاغذی به نسخه های دیجیتال با فرمت های PDF و JPEG استفاده کنید. این برنامه به دلیل سرعت پردازش بالا برای کاربرانی که همیشه نیاز به اسکن دارند مناسب است و مشکل زمان برای آنها اهمیت زیادی دارد.

اسکن را لغو کنید

اسکن چند صفحه ای، سازماندهی اسناد، امکان ادغام و اشتراک گذاری در One Drive، Google Drive و Drop Box و همچنین اتصال به فضای ذخیره سازی ابری از مهمترین ویژگی های برنامه Clear Scanner است. این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که از طریق چاپ ابری نتایج را روی کاغذ بازیابی کنید و اسکن های خود را ویرایش کنید یا پس از ذخیره تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.



عیب اصلی این برنامه تبلیغاتی است که در حین فرآیند اسکن باعث ایجاد مزاحمت برای کاربر می شود.

اسکنر موبایل Evernote

شاید بتوان اسکنر Evernote را بهترین اسکنر برای سیستم عامل های آیفون و iOS دانست. این نرم افزار با رابط کاربری ساده خود در بین طرفداران آیفون بسیار محبوب است و کپی های دیجیتال را بسیار سریع، کارآمد و هوشمند به اشتراک می گذارد. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه فناوری تحلیل متن است و با اتصال به لینکدین اطلاعات کارت ویزیت را گرفته و به مخاطبین شما تبدیل می کند.

Evernote قابل اسکن

یکی از مشکلات اصلی این برنامه کمبود ابزار نورپردازی و میکس تصاویر و گرافیک است.

مزایای منحصر به فرد اسکن تخت

تا اینجا در مورد بهترین اسکنرهای موبایل برای اندروید و آیفون صحبت کردیم. با توجه به نیاز روزافزون کاربران به کپی عکس و اسناد دیجیتال، ظاهر چنین برنامه هایی می تواند کمک شایانی به آنها کند. زیرا آنها همیشه در دسترس هستند و اغلب کیفیت مورد نیاز شما را ارائه می دهند. با وجود تمام مزایا و قابلیت های نرم افزار اسکنر موبایل، نباید فراموش کرد که تصویر اسکن شده توسط اسکنر مسطح همیشه کیفیت بالاتری نسبت به نتایج بدست آمده توسط اسکنرهای موبایل دارد.


اسکنر تخت

در زیر دلایلی را که این اولویت را توجیه می کند ارائه می کنیم:

نور اشتباه

هنگام اسکن، دوربین شما تحت تأثیر انعکاس نور از لنز قرار می گیرد. نور محیطی، فلاش بیش از حد، نقاط داغ روی قاب عکس، انعکاس عکس‌ها و مجلات براق همگی مسائلی هستند که باعث می‌شوند هنگام ثبت تصاویر، نورهای ناسازگار و غیرقابل پیش‌بینی ایجاد شود. این موضوع کیفیت نهایی نسخه دیجیتالی به دست آمده با اپلیکیشن های اسکن موبایل را کاهش می دهد. در عین حال اجزای متعددی مانند آینه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و لامپ ها با هم در اسکنرها کار می کنند تا تصاویری با بهترین کیفیت و بالاترین وضوح را به کامپیوتر ارائه دهند.


تمرکز اشتباه

هنگامی که از دوربین گوشی برای اسکن استفاده می کنیم، تلاش برای کادربندی بهتر آن و نزدیک شدن به تصویر باعث از دست دادن تمرکز تصویر می شود. اما با اسکنرها این عمل به صورت خودکار و کاملا هوشمند بوده و نتیجه بهتری نیز در نظر گرفته شده است.

زاویه نامناسب

دوربین تلفن شما به ندرت در زوایای قائم، از بالا به پایین قرار می گیرد: در حالی که تصویر شما در اسکنر کاملاً صاف و در زاویه راست خواهد بود.

برش های ناهموار

اگر از برنامه‌های اسکن موبایل استفاده می‌کنید، همچنان باید عکس اسکن شده را برش دهید تا پس‌زمینه از تصویر نهایی حذف شود. با این حال، اسکنر تخت به طور خودکار ابعاد هر عکسی، از کوچکترین تصاویر مانند کارت ویزیت گرفته تا عکس های بزرگتر را تشخیص می دهد، و از دردسرهای لمس نهایی جلوگیری می کند.


کیفیت پایین

کیفیت سند دیجیتالی شده عامل بسیار مهمی است که برتری آن در نسخه های دیجیتالی به دست آمده از اسکنر تخت نشان داده شده است. اگر یک عکس اسکن شده با دوربین و یک عکس به دست آمده با اسکنر را بزرگ کنید، متوجه تفاوت کیفیت و وضوح آنها خواهید شد. واحد وضوح تصویر در اسکنرها DPI (نقطه در اینچ) است که به معنی تعداد نقاط در اینچ است. این نقاط نقاط ریز تصویر هستند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر می رود.

تفاوت در اسکن اسناد با اسکنرهای موبایل و نرم افزار اسکن اسناد

تشکیل پرونده و سازماندهی اسناد همیشه یک مشکل بوده است، هم در مقیاس بزرگ مانند مشاغل و هم در مقیاس کوچک مانند اسناد شخصی. به همین دلیل هر روز بر اهمیت تهیه نسخه دیجیتال اسناد کاغذی افزوده می شود. از اسنادی مانند تصاویر، یک فایل دیجیتالی را می توان با استفاده از برنامه های اسکنر موبایل ایجاد کرد. اما خروجی اسکنر اسناد همیشه بهتر از این برنامه ها است.



اسکنر اسناد اداری

تمام مزایای تهیه اسکن با اسکنرهای تخت به اسکنرهای اسناد نیز تعمیم می یابد. با این حال، من تفاوت بین ایجاد یک نسخه دیجیتال در قالب کوچکتر با استفاده از یک اسکنر آفیس و یک برنامه اسکنر موبایل را بررسی کرده ام. نتایج این بررسی عبارتند از:

اهمیت امنیت در تحلیل اسناد


همه برنامه‌های اسکنر موبایل از اسناد حساس و مهم شما محافظت کافی نمی‌کنند. در بسیاری از این برنامه ها، کاربر برای استفاده از رمزگذاری و رمزهای داخلی باید نسخه پولی نرم افزار را خریداری کند. در همین حال، اسکنر اسناد به شما این امکان را می دهد که یک کپی دیجیتالی از اسناد مهم خود را کاملاً ایمن روی رایانه یا در فضای ابری نگه دارید. این کار کار و کپی اسناد را با دستگاه کپی بسیار آسان تر می کند.

کیفیت سند توسط اسکنر اسناد اسکن می شود

Document Scanner طیف گسترده ای از گزینه های اسکن با کیفیت بالا را ارائه می دهد در واقع، این اسکنر به لطف فناوری داخلی و کنترل نور، وضوح و کیفیت بهتری نسبت به نسخه اسکن شده توسط اپلیکیشن موبایل به کاربران خود ارائه می دهد.



بهره وری بالاتر اسکنر اسناد

اسکنرهای اسناد می توانند تعداد زیادی از اسناد را بدون اتلاف وقت و کاهش کیفیت اسکن کنند. در واقع می توان این روش را بسیار موثرتر و بهینه تر از استفاده از برنامه اسکنر موبایل دانست. می توانید تعداد زیادی سند را در سینی تغذیه خودکار اسکنر قرار دهید و دستورات اسکن را صادر کنید. تا زمانی که فرآیند اسکن کامل نشده است، نیازی به حضور ندارید.

اسکنر هنوز بهتر از برنامه های اسکنر موبایل است.

با توجه به مزایای ذکر شده برای اسکنرها، به نظر می رسد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل نیز نمی توانند جایگزین مناسبی برای اسکنرها باشند. کیفیت ارائه شده توسط این سیستم ها در مقایسه با اسکن های مسطح و اسناد بسیار پایین است که می توان آن را به فناوری ساخته شده بر روی اسکن نسبت داد. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، تولید و امنیت عکس ها و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای تهیه نسخه دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.



اسکنر اسناد قابل حمل

آخرین کلمه

وجود یک اسکنر دسکتاپ می تواند اطمینان و راحتی بیشتری را نسبت به یک برنامه اسکنر موبایل خوب برای همه کاربران به ارمغان بیاورد. خرید یک اسکنر ارزان و باکیفیت بیشتر نیازهای شما را برطرف می کند و امنیت لازم را به شما می دهد. با مراجعه به وب سایت فروشگاه آوای فرهنگ می توانید بهترین و ارزان ترین اسکنرهای فروشگاه را بیابید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://avafarhang.com/best-mobile-scanner-app/

[ بازدید : 84 ]

[ يکشنبه 10 ارديبهشت 1402 ] [ 17:35 ] [ N20 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]