هر آنچه که باید قبل از خرید کامپیوتر مخصوص بازی بدانید


در سال‌های اخیر به دلیل تداوم و تحریم‌های اقتصادی، کاهش شدید ارزش پول کشور و همچنین محدودیت‌های بانک مرکزی بر نرخ ارز کالاهای خارجی، قیمت سخت‌افزار، لوازم جانبی و کامپیوتر بدون دلیل افزایش یافت از سوی دیگر به دلیل نامشخص بودن آینده اقتصاد، نبود سیستم نظارتی و عدم امکان واردات، در حال حاضر با کمبود ارگان و انواع مختلف مواجه هستیم.

به طور کلی، آشفتگی بازار در کشور این روزها بازی را دشوار کرده است. این روزها تهیه یک سیستم کامپیوتر خانگی خوب برای بازی کاری دشوار است. از طرفی خرید لپ تاپ مناسب برای بازی با توجه به محدودیت های موجود در بازار ایران کار ساده ای نیست. لپ تاپ ها به دلیل قابلیت حمل آسان، قیمت مناسب و در دسترس بودن بالا انتخاب بسیاری از کاربران هستند، اما یک لپ تاپ گیمینگ مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

لپ تاپ گیمینگ مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

وقتی صحبت از رایانه های شخصی بازی می شود، می توانید گزینه های سنگین با نورپردازی RGB مانند مدل ASUS Rogue را در نظر بگیرید. این کامپیوترها گرانتر هستند. با این حال، برای بازی، همیشه نیازی به خرید این نوع کامپیوترها نیست که به نام بازی به فروش می رسند.

سیستم مورد نیاز شامل لپ تاپی است که نیازهای بازی شما را برآورده کند، دارای یک GPU قدرتمند، حداقل 16 گیگابایت رم و یک ماژول SSD باشد. بهترین و قدرتمندترین سیستم خنک کننده در کنار سی پی یو نسل جدید می تواند در عملکرد این لپ تاپ گیمینگ بسیار موثر باشد. در ادامه نگاهی به این ویژگی ها خواهیم داشت

سکو

نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز در ایران طرفداران زیادی دارد. با این حال، هنوز گزینه هایی مانند توزیع های لینوکس، سیستم عامل مک و حتی سیستم عامل کروم وجود دارد. اگر بخواهیم واقع بین باشیم، تهیه هر لپ تاپ با هر پلتفرم غیر ویندوزی در حال حاضر برای بازی مناسب نیست. بنابراین اکنون MacBooks و Chromebooks را از لیست خود تیک بزنید

پردازنده گرافیکی کامپیوتر

بدون شک GPU یا کارت گرافیک مهمترین نقش را در یک لپ تاپ گیمینگ ایفا می کند. این ماژول وظیفه نمایش (پردازش و خروجی) تصاویر را در یک سیستم کامپیوتری بر عهده دارد. بنابراین هنگام خرید لپ تاپ باید به پردازنده گرافیکی اولویت دهیم.

البته لپ تاپ های دارای پردازنده گرافیکی یکپارچه چندان به درد ما نمی خورد و باید به دنبال لپ تاپ هایی با پردازنده های گرافیکی مستقل و قدرتمند باشیم. اکثر مدل های بازی با پردازنده های گرافیکی Nvidia GeForce GTX یا RTX عرضه می شوند. در انویدیا، 30 کارت از RTX 3060 Max-Q تا RTX 3060 Max-Q قوی ترین و جدیدترین کارت ها هستند.

در طرف دیگر پردازنده های گرافیکی AMD قرار دارند. سری Radeon RX 5000M آنها را رهبری می کند. در این سری، RX 5500M برای مدل های قدرتمند اقتصادی و RX 5600M و RX 5700M موجود است. با این حال، در آینده ای نزدیک باید منتظر پردازنده های گرافیکی جدید و قدرتمندتر از این شرکت باشیم.

با این حال، اگر بودجه شما آنقدرها زیاد نیست و به سراغ رایانه های شخصی سری 30 می روید و نمی خواهید بازی ها را در تنظیمات فوق العاده تجربه کنید، گزینه های زیادی پیش روی شماست. در بخش های قدرتمند GTX 1650 و RX 5500M بهترین گزینه ها پیش رو هستند، می توانید اکثر بازی های نسل جدید را با کیفیت متوسط، فریم ریت 60 و وضوح خوب تجربه کنید.

کسانی که بودجه بالاتر، تنظیمات بالا و فوق العاده یا بازی های واقعیت مجازی دارند باید به دنبال مدل های گران تر با پردازنده های گرافیکی RTX 2070 یا (TI) RTX 2080 سری 20 یا مدل های جدید و قدرتمند سری 30 باشند. حتی تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد بالا بروید.

پردازنده‌های گرافیکی کم‌هزینه همچنان انتخاب خوبی هستند. ای بای

در نهایت، کاربران اقتصادی که با تنظیمات کم و متوسط ​​در 60 فریم بر ثانیه راحت هستند، باید به دنبال لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های اصلی قیمت بهتر باشند. در میان گرافیک های استاندارد، گزینه های زیادی وجود دارد که معمولاً از الگوی نامگذاری خاصی استفاده نمی کنند.

در نام کارت گرافیک های انویدیا و اینتل بر خلاف پردازنده هایشان از اصطلاحات خاصی استفاده نشده است. اما به طور کلی می توان گفت که سری GeForce و Quadro گزینه های خوبی هستند و Iris یکی از مدل های جدید و قدرتمند اینتل با عملکرد پایین تری است که برای بازی های رایجی مانند Counter Strike، Fortnite، Minecraft، Dotado، Volorant و. .. من کاملا هستم. سازگار

این مدل های AMD معمولا با نام Radeon شناخته می شوند و پیشوند آنها نشان دهنده عملکرد این کارت ها است. به عنوان مثال، R9 یک کارت گرافیک رده بالا در نظر گرفته می شود، در حالی که R7 یک کارت گرافیک میان رده، R5 و R3 کارت های پایین رده هستند. تولید این کارت های گرافیک معمولا با عددی که در کنار نام چیپ گرافیک ذکر می شود تعیین می شود. البته هر چه این عدد بیشتر باشد، پردازنده جدیدتر است.

پردازنده لپ تاپ

اگرچه CPU نقش مهمی در عملکرد مرکزی سیستم ایفا می کند، اما از اهمیت کمتری نسبت به GPU برخوردار است.خوشبختانه در رایانه ها، هیچ نگرانی در مورد سازگاری پردازنده ها وجود ندارد. از آنجا که آنها به عنوان یک بسته و دستگاه ترکیبی ارائه می شوند، در نتیجه، اگر لپ تاپ با پردازنده گرافیکی مستقل قدرتمند خریداری کنید، احتمالاً CPU شما خنک کننده مناسبی نیز برای آن فراهم می کند.

اما به طور کلی پردازنده های i5 و i7 اینتل نسل هشتم به بعد یا سری AMD A10 به بالا برای کامپیوترهای گیمینگ پیشنهاد می شوند. واضح است که پردازنده های نسل جدید سرعت پردازش و رم بالاتر و فرکانس و حجم بالاتری را به شما خواهند داد.

چقدر رم نیاز داریم؟ مانیتور asus

RAM یا حافظه موقت حافظه بزرگ و سریعی است که وظیفه ذخیره سازی اطلاعات پردازش شده توسط کامپیوتر را بر عهده دارد. رم بزرگتر به پردازنده اجازه می دهد تا محاسبات را سریعتر انجام دهد. بنابراین افزایش ظرفیت و فرکانس رم باعث افزایش سرعت لپ تاپ مورد نظر نیز می شود.

لپ تاپ های جدید در نسخه هایی با حافظه DDR4 از 4 تا 32 گیگابایت عرضه می شوند. با این حال، بهترین طیف گزینه ها برای گیمرها، رم با حداقل 16 گیگابایت حافظه و فرکانس عمومی (بالای 2800 مگاهرتز) است. به طور معمول، هر مدل لپ تاپ دارای نسخه های زیادی با رم متفاوت است. مطمئن شوید که نسخه 16 گیگابایتی آن را خریداری می کنید، زیرا خرید لپ تاپ با کمترین حافظه باعث کاهش سرعت شما در اجرای بازی ها می شود.

ماژول حافظه

برای مدت طولانی، هارد دیسک ها یا SSD ها تنها واحدهای ذخیره سازی رایج در لپ تاپ ها و رایانه ها بودند. اما با وجود ارزان شدن فلش مموری مبتنی بر NAND، این روزها استفاده از SSD در لپ‌تاپ‌ها، به‌ویژه مدل‌های سطح بالا، بسیار محبوب شده است.

لپ‌تاپ‌هایی که از درایوهای حالت جامد استفاده می‌کنند، سرعت بسیار بالاتری دارند. این لپ تاپ ها گزینه ای ایده آل برای گیمرها و همه افرادی هستند که نیاز به تجربه سرعت بارگذاری بالا دارند. با نصب بازی ها و سیستم عامل ها بر روی این ماژول های پرسرعت، سرعت بارگذاری و اجرای آن ها به طور چشمگیری افزایش می یابد.

بنابراین توصیه می کنیم یک لپ تاپ با مدل SSD پرسرعت برای حجم مورد نظر پیدا کنید. البته این لپ تاپ ها معمولا گران هستند. بنابراین، اگر بودجه شما محدود است، لپ تاپی بخرید که به شما امکان می دهد ماژول SSD را برای ارتقاءهای بعدی اضافه کنید.


[ بازدید : 412 ]

[ يکشنبه 26 شهريور 1402 ] [ 18:28 ] [ N20 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]