ده مسائل همه می‌دانند درباره بام تهران که نمی‌کنید


سورتمه توچال که عنوان طولانیترین سورتمه در ایران را دارد، دارای مسافتی به طول ۱۴۲۰ متر است. امروزه افراد در همه اقشار و موقعیت های شغلی در طول روز به سختی کار می کنند و در ترافیک شهری رفت و آمد می کنند و برای رفع خستگی و رهایی از کارهای روزمره به محیطی آرام و بدون سروصدا نیاز دارند. محمد مخبر در این جلسه با اشاره به اهمیت، جایگاه و قدمت ویژه فعالان و صنف کیف و کفش در طول سالیان گذشته در اشتغالزایی و کمک به رشد تولید ناخالص داخلی به بازدید دو هفته گذشته خود از بازار کیف و کفش تهران اشاره و تأکید کرد: اقدامات و جلسات انجام شده طی دو هفته گذشته برای حل مشکلات این صنف مهم، نشانگر توجه و اهمیت دولت به بخشهایی از صنعت کشور با نرخ اشتغالزایی بالا است که باید هر چه سریعتر مشکلات باقیمانده در خصوص کسبه پاساژ سوخته و مشکلات تولیدی در این صنف حل شود. وجود دو فضای بیرونی و درونی نیز به عنوان یکی از موارد مهم یاد می شود که باید به آن توجع داشته باشید. چرا که در ضلع غربی پارک آب و آتش و بعد از چهارراه جهان کودک می توانید به این پل دسترسی داشته باشید. او با بیان اینکه دستور توقف عملیات بهسازی کوچه ضلع شمالی کلانتری عباسیه شیراز صادر شده است، افزود: این سازه قدیمی که در حین خاکبرداری توسط ماشین آلات نمایان شده، بلافاصله توسط شهرداری شیراز به این اداره کل اطلاعرسانی شده است. دور از هیاهوی خیابان ها و ماشین ها بهشت مادران فضایی آرامش بخش برای زنانی است که نیاز به تفریح و استراحت دارند.

همچنین اگر قصد پیاده روی در این مسیر را ندارید، پیشنهاد می کنیم از ماشین های برقی یا میدی باس های بام تهران استفاده کنید و در زمان کوتاه تری به بام تهران برسید. شربت خانه، سوغات سرا، رستورانهای متعدد، پیست یخ یا پاتیناژ، زمینبازی اسکواش، جاده سلامتی، پارکینگ، بازارچهسنتی، سالن سینما، باغ های تفریحی، هایپر استار و… این مجموعه ۷ طبقه دارد که ۴ طبقه از آن پارکینگ است که در آن ۴۰۰ خودرو جای می گیرد، فودکورتی که رستورانهای زنجیره ای معروف در آن جا شعبه دارند و تالار پذیرایی که میزبان مراسم و مهمانیهای شماست. طبقه نهم هم مجموعهای از رستورانهای لوکس است که یک محل خوب برای سرو غذاهای ایرانی و فرنگی است. از ویژگی های مهم بوستان باغ ایرانی می توان به مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین اشاره کرد که استفاده از این بوستان را برای این عزیزان راحت تر می کند. پارک آب و آتش مانند سایر بوستانهای بزرگ تهران دارای جشنوارههای فرهنگی، مذهبی و هنری متنوعی در فصول مختلف سال است که از آن جمله میتوان به جشنهای گل و گیاه، عزاداری و کتابخوانی در سالن آمفیتئاتر، میدان شهیر و گنبد مینای آب اشاره کرد. این مجموعه را می توان مکانی برای تولید هنر در قرن نوزدهم برشمرد و آن را مهم ترین مرکز هنری قاجار دانست. با استفاده از اپلیکیشن نشان، شما میتوانید بهترین مسیر رسیدن به این پارک را انتخاب کنید.

در این مجتمع برندهای ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که میتوانید خرید دلنشینی را در آن تجربه کنید. این مرکز خرید در ۹ طبقه ساخته شده است. برای رفتن به این مرکز خرید باید به میدان صنعت در غرب تهران بروید تا در ابتدای بلوار فرحزادی، این مرکز خرید زیبا را ببینید. مرکز خرید میلاد نور در شهرک غرب، میدان صنعت، بلوار شهید فرحزادی قرار دارد. قدیمی ترین شیشه ها، لوله های شیشه ای به نام سیلندر شیشه است که از معبد چغازنبیل کشف شده است و مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد است. دریاچه هنر بخشی از مجموعه عباس آباد است دریاچه ای که دور تا دور آن را آلاچیقها برای پذیرایی و خلوت گردشگران پوشش دادهاند. برای دسترسی آسان به موزه آبگینه میتوان از ایستگاههای مترو سعدی، میدان حسن آباد و امام خمینی استفاده نمود. احتساب الملک دارای دو پسر به نامهای حسن و محسن بود که برای ادامه تحصیل به اروپا رفتند. بازار قدیمی تجریش، به صورت سرپوشیده و متصل کننده دو محله سرپل و تجریش است، که نمونه کوچکی از بازار تهران است. در بازار تجریش که از سوق های کوچکی تشکیل شده، یک میدان سرپوشیده میوه و تره بار هم وجود دارد که از نظر مکانی بسیار جذاب و زیبا است. برای کسانی که عاشق عکاسی هستند، این پل پارک آب و آتش می تواند بهترین مکان برای گرفتن عکس با مناظر زیبا باشد. اما یکی از جالب ترین مکان های نزدیک پارک آب و آتش که بازدید از آن را حتما به شما توصیه می کنیم مجموعه پارک موزه دفاع است که با مساحتی نزدیک به 20 هکتار در کنار مجموعه های دیگری از جمله قرار گرفته است. دشمن سعی میکند در مورد نقاط ضعف ما اغراق گویی کند؛ نقاط قوّت ما را بپوشاند، نباید بگذاریم، ما نباید به دشمن در این زمینه کمک کنیم.

ممنون از این که تا انتهای مجله مستر بلیط همراه ما بودید. پس باید کاری کنید که در پیش خدا مسئول و نزد ما شرمنده و خجل نباشید. قدمت چشمه علی به حدود ۸۰۰۰ سال پیش بر می گردد، زمانی که نخستین اجتماع در کنار چشمه ای دایمی واقع بر بالای تپه ای، گرد آمدند. جهانگیر ارجمند تمام این مجسمه ها را با وسایلی و ابزاری همچون کاغذ، مقوا، چوب، یونولیت و بسیاری از وسایلی که به کار نمی آمدند را توسط ریش تراش خود ساخته است. با این اوصاف، امروز به خود میبالیم که توانستیم کارهای فرهنگی و هنری بزرگی را انجام دهیم. بازار گل و گیاه جالبی نیز در اطراف باغ آب و آتش برگزار می شود که به صورت دوره ای تمرینات مراقبت از گیاه و کاشت و همچنین تمرینات هنری مانند سفال را برگزار می کند. این موزه دارای تالارهای مختلفی مانند تالار صدف، تالار زرین و تالار لاجورد است که مجموعه ای از ظروف تاریخی با نقش و نگارهای هنری را در خود جای داده است. پارک آب و آتش تهران همانطور که از نامش پیداست مجموعه ای از فواره های بی نظیر و چهار برج آتش نشانی است. همچنین یک فانوس دریایی ۱۲ متری با پلکانی مارپیچ در گوشه پارک وجود دارد که درب آن گاهی باز است و می توانید به بالای آن بروید و شاهد منظره بی نظیر و منظره زیبای پارک آب و آتش تهران باشید. یا شاید هم میدانستید کجاست اما هنوز فرصت رفتن را نیافته باشید. اگر چه ساخت بازار قائم به سبک جدید در کنار آن شکل کاملاً سنتی بازار را تحت تأثیر قرار داده است، اما هنوز حجره های معروف و قدیمی بازار هویت خود را از دست نداده اند.

صبر کنید هنوز جاهای دیدنی داخل برج آزادی تمام نشده است. یکی از جاهای دیدنی تهران در غرب بزرگراه شهیدمدرس و جنوب پارک آب و آتش می باشد که با عبور از مجموعه آب و آتش و ادامه مسیر به سمت جنوب، بعد از اتوبان شهید همت با استفاده از یک پل ارتباطی وارد بوستان نوروز و مجموعه پلانتاریوم می شوید. بوستان آب و آتش دارای 2 در ورودی نیز هست که یکی از اتوبان شهید حقانی و دیگری از کوچه کنار بوستان؛ در ضلع غربی آن که دالانی با سقفی چوبی است و در تابستان با گل و گیاه پوشیده می شود وبسیار زیبا و دلنشین است. گلکاری های بسیار زیبا در کنار درختان سر به فلک کشیده و نیمکت هایی که می توانید روی آنها بنشینید و از زیباییهای این باغ لذت ببرید. البته از سر بی تفاوتی نیست ها! مرکز خرید پلاتین تهران در یکی از میدانهای اصلی غرب تهران یعنی میدان صنعت احداث شد و از دسترسی بسیار مناسبی برخوردار است. این مرکز خرید در سه طبقه است که یک طبقه آن، شهربازی است و وسایل بازی متنوعی در آن وجود دارد که همراه دوستان یا فرزندان تان می توانید به آنجا بروید و از گشتن در فروشگاه های این مرکز خرید خسته نشوید. برای رفتن به این مرکز خرید باید وارد بلوار ارتش شوید و از آنجا به خیابان نیروی زمینی بروید تا این مرکز خرید بزرگ را ببینید. برای رفتن به این مرکز خرید شیک و لوکس، به ابتدای خیابان فرشته در شمال تهران بروید تا مجتمع تجاری سام سنتر را ببینید. البته كسياين كوچولوي خوشبخت را روزها در محلنميديد. برندهای معروفی مانند جیوکس، منگو، اسکچرز، سواروفسکی در این مجتمع تجاری حضور دارند و علاوه بر فروشگاه سالن ورزشی و استخر هم دارد. مسجد تهران و کتابخانه ملی این مجموعه دارای یک چشم انداز منحصر به فرد، یک دریاچه مصنوعی و یک سالن آمفی تئاتر است که حول محور موضوع دفاع مقدس می چرخد.

Free photo bottom view of contemporary skyscraper شهر تهران دارای آثار تاریخی و محله های بسیاری است که در مناطق مختلف آن قرار دارند.موزهای مختلفی همچون موزه جواهرات ملی نیز از مکانهای مورد علاقه توریست ها می باشد که هر ساله افراد زیادی به این مناطق می آیند.حقیقتا شاید بسیاری از این آثار تاریخی شگفت انگیز برای خود تهرانی ها هم ناشناخته باشد افراد کمی درباره آنها بدانند.موزه و خانه مقدم که متعلق به دانشگاه تهران است در منطقه مرکزی تهران در نزدیکی میدان حسن آباد است.در این مطلب تهران مبله مرجع اجاره آپارتمان در تهران خانه و موزه مقدم را برای شما معرفی می کند. بسمه تعالی مراسم گرامیداشت چهارم خرداد روز ملی مقاومت وپایداری - روز دزفول در ۵ شهر دزفول ، تهران ،اهواز ،مشهد و قم برگزار می گردد . البته مغازه ها و پاساژهای اطراف مانند پاساژ پانزده خرداد و بازار رضا ساعت کاری متفاوتی دارند. بازار بزرگ تهران یا بازار ۱۵ خرداد یکی از بهترین بازارهای تهران، برای خرید بسیار مناسب است. اگر صبح زود هنگام طلوع یا در زمان غروب به پارک بروید، تصویری خیالانگیز از طلوع و غروب خورشید در شهر تهران پیش روی شما قرار میگیرد. این محل در هزاره سوم پیش از میلاد ناگهان متروک شد و دوباره از هزاره دوم مسکونی و آباد گشت.

حدود 50 سال پیش مسجمه سه متری کوهنورد در میدان سربند نصب شد و به نمادی از تهران و کوهنوردی در تبدیل شد. این بنا و باغ آن در سال ۱۲۲۲ هجری قمری (۱۸۰۷ میلادی) ساخته شد و در زمان ساخت خارج از محدوده شهر تهران قرار داشت. از آنجایی که خیابان ولیعصر محدوده زیادی از پایتخت را در بر می گیرد، جاذبه های دیدنی، تفریحی، گردشگری و مراکز فرهنگی متعددی را در خود جای داده است. با مساحتی حدود 3.4 هکتار در محدوده شهرداری منطقه 3 تهران واقع شده و بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی گردیده است تا به یکی از جاهای دیدنی تهران بدل شود. بدون شک بوستان باغ ایرانی از مکانهای دیدنی تهران است. در همان حوالی یکی از باغ های قدیمی سر و سامان داده شده و با استفاده از عناصر معماری سنتی ایرانی نام باغ ایرانی را به یدک می کشد. نمازشان را که خواندند اول طلوع فجر راه میافتند و چون مزارع دور است تا بمحل درو یا شخم برسند آفتاب سر زده است. از جمله بناهای اصلی عمارت می توان به عمارت دیوان خانه، حیاط سیدجوادی، عمارت سیدجوادی، عمارت سفره خانه، حیاط خلوت، عمارت حیاط خلوت، عمارت مشیرالدوله، عمارت سر در کالسکه رو، عمارت سر در پیاده رو و باغ دیوان خانه می باشند. در این محله علاوه بر رستوران می توان به سفره خانه های سنتی هم اشاره نمود. با گذر از خیابان آفریقا و میدان ونک می توانید از مغازه های بزرگ و مدرن آن دیدن کنید و مراکز خرید زیادی در این منطقه وجود دارد.

برای رفتن به این مرکز خرید باید به میدان تجریش ابتدای خیابان جعفری بروید. این مرکز خرید شاید یکی از مراکز خرید ارزان در تهران باشد که در ۱۰ طبقه واقع شده است. بعد از خیابان کار و تجارت می توانید مرکز خرید ونک را ببینید. در واقع در زمانهای قدیم محل تجارت و محل مراسم مذهبی و عبادت در نزدیکی هم قرار داشت. پارک آب و آتش که یکی از مناسب ترین مکان ها برای تور جمعه تهران در جاده آفریقا واقع شده است. در این مجموعه امکانات رفاهی مانند پارکینگ، آسانسور، رستوران، کافیشاپ و سرویس بهداشتی وجود دارد و ساعت کاری مجموعه از شنبه تا پنجشنبه از ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب و روزهای جمعه از ۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۰:۳۰ شب است. سرویس بهداشتی شماره 1 : این سرویس در نزدیکی موزه هنرهای معاصر و بازارچه خوداشتغالی قرار دارد. کافه رستوران ملل پل طبیعت تهران دارای امکانات اینترنت و کارت خوان می باشد و لازم به ذکر است که رستوران ملل پارک آب و آتش تهران از ساعت هشت الی بیست و سه به مراجعه کنندگان سرویس دهی دارد و منوی قابل مشاهده برای آن کاملا به روز و مطابق با آخرین تغییرات انجام شده می باشد. البته به محض اینکه از مترو تجریش بیرون آمدید تاکسیها و ون های دربند را میتوانید مشاهده کنید و سوار شوید که هزینه زیادی هم از شما نمی گیرند. در این پارک علاوه بر تفریح و گردش خانوادگی، میتوانید به فکر آموزش و پرورش فرزند دلبندتان باشید. در ادامه با معرفی عمارت مسعودیه تهران همراه ایران نیهون باشید. در فضای موزه میتوانید شاهد سیر تکاملی ساعت در دنیا باشید. این پارک بهدلیل قرارگرفتن در منطقه کوهپایهای، بسیار خوش آبوهواست و میتوانید چند ساعت از وقت خود را در آنجا بگذرانید.

از آنجا که دربند تا تجریش نیز راه کمی دارد، میتوانید سری هم به امامزاده صالح تجریش بزنید، آش خوشمزه سیدمهدی را تجربه کنید و از دیدن بازار تجریش نیز لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خانه زیبا و تاریخی میتوانید به مقاله خانه مقدم تهران مراجعه کنید. این مجموعه در یک محیط فرهنگی با چشم انداز زیبا ساخته شده است که برای دسترسی به آن باید از بزرگراه شهید ستاری به سمت فاز ۲ شهرک اکباتان بروید و از آنجا به میدان شهید صارمی بروید تا یکی از بزرگترین مرکز خرید تهران را ببینید. با حضور متفقین در ایران و ورودشان به جاده پهلوی، راه برای عموم مردم نیز باز شد و مردم توانستند در اطراف باغهای بهجت آباد به گشت و گذار بپردازند.خیابان ولیعصر در سال ۱۳۵۵، منبع عکس: gostaresh.newsاز دیگر محلههای قدیمی در اطراف خیابان پهلوی در روزهای قدیم که مردم برای پیادهروی و تفرج به آنجا میرفتند، میتوان به عباس آباد، جلالیه و یوسف آباد اشاره کرد. آدرس بوستان آب و آتش: بوستان حضرت ابراهیم (ع) در شمال مجموعه تفریحی اراضی عباس آباد تهران قرار گرفته است. همچنین چادری به وسعت 700 متر که بخشی از آمفی تئاتر پارک است و برخی از شبهایی که در آن اکران خوانی با روایت داستان حضرت ابراهیم وجود دارد، در قسمت دیگری از پارک قرار دارد. خیابان ولیعصر که با نام خیابان پهلوی در قدیم شناخته می شد بلندترین خیابان مشجر در تهران می باشد که همچنین بلندترین خیابان خاورمیانه با درازای 17.9 کیلومتر محسوب می شود. نزدیکترین ایستگاه مترو به بام محک ایستگاه شهید محلاتی است که آن هم حدود چهار کیلومتر با بام فاصله دارد.منبع عکس: مپیودر بام محک خبری از امکانات رفاهی و تفریحی نیست و تنها چند نیمکت و تعدادی تکیهگاه رو به منظره شهر در آن به چشم میخورند. افراد میتوانند ضمن بازدید از معماری زیبای بازار تهران خریدهای مختلف خود را با قیمت مناسب انجام دهند.

دیدنیهای اطراف این باغ بسیارند و میتوانید برای بازدید از سایر نقاط نیز برنامهریزی کنید. را میتوانید در این مرکز خرید پیدا کنید. یکی از لوکسترین و البته گرانترین مراکز خرید تهران مجتمع تجاری سام سنتر است که به بهشت برند پوشان معروف است. پل طبیعی نیز معروف ترین جاذبه این پارک است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. یک قسمت از آن مربوط به معرفی دکتر محسن مقدم اختصاص داده شد که تمامی وسیلههای دکتر نیز در این قسمت است. وجود تمامی این امکانات به آن دلیل است تا افراد بتوانند به بهترین شکل ممکن در این فضا قرار گرفته و لحظات فوق العاده ای را در پارک نیاوران تهران تجربه کنند. منطقه ای که امروزه پارک جنگلی پردیسان در آن احداث شده، در گذشته جای تپه هایی بود که بر روی آن ها درختان پسته و بادام وحشی به وفور وجود داشتند. دریافت 5 MB غزال زیاری - مقبره کوروش که در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح ساخته شده، بخش اصلی میراث جهانی پاسارگاد در ایران است که در عین حال قدیمیترین سازه مقاوم جهان در برابر زلزله به شمار میرود. برج میلاد نام برج مخابراتی چند منظوره است که در شمال غربی تهران، میان تپه ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب محله شهرک غرب و شمال کوی نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. برج میلاد ونمازخونه اون ! این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برجهای مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. زیرا می توانید با اجاره روزانه خانه در تهران در این شهر اقامت کنید و از تمامی جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهر دیدن کنید. بیش از ۸۰ درصد ایستگاههای مترو تهران فعال هستند و روزانه مسافران زیادی از طریق آنها جابهجا میشوند.

این شهربازی ۴,۵۰۰ متر مربع زیربنا و بیش از ۸۰ نوع دستگاه به روز کامپیوتری و مکانیکی برای گروههای سنی چهار تا ۹۹ سال دارد. یکی از دوستان من تعریف میکرد که وارد فرودگاه نیویورک شده بود و در آن روز بخصوص مأموران گمرک نیویورک پس از نگاه به گذرنامهها سخت مشغول بازرسی بدنی یکایک مسافران بودند. بوستان نوروز با بیش از 90 هزار متر مربع مساحت بزرگترین بوستان پهنه غربی اراضی عباس آباد تهران با کارکرد تفریحی، فرهنگی و تفرجی است که برای آن کارکردهای بین المللی و فرهنگی نیز تعریف شده است. در حال حاضر این عکسها در یکی از بخشهای کاخ سعد آباد نگهداری میشود که حتی در میان آنها تصاویری از قبایل آدمخوار هم دیده میشود. تله کابین بام تهران یا همان تله کابین توچال از هفت ایستگاه تشکیل شده است و در میان این هفت ایستگاه مسافران خود را جابهجا میکند. یا اینکه اصلا اونا نماز خون نیستن نعوذبالله . این شبیهساز که کنار سورتمه قرار دارد، فرصت خوبی است برای اینکه کمی از واقعیت دور شوید و برای لحظاتی، تجربههای هیجانانگیز را از دور لمس کنید. بوستان باغ ایرانی در یکی از محله های قدیمی تهران به نام ده ونک قرار گرفته که با قدم زدن در کوچه پس کوچه هایش یادی از گذشته های نه چندان دور تهران می کنید. در واقع فضای سبز روح انسان را شاداب می کند، امید به زندگی را تقویت می کند و ناامیدی و ناامیدی را از آن دور می کند. یکی از جاذبه های اصلی پارک آب و آتش که نماد شهر تهران است و گردشگران زیادی را از سراسر ایران به خود جذب می کند، پل طبیعی است.

تعداد زیادی از برندهای مهم دنیا در روشا هستند و برند بازان میتوانند از میان آنها، کالای مورد نظرشان را انتخاب کنند. علاوه بر این وسایل ورزشی زیادی مانند میزهای پینگ پنگ در پارک تعبیه شده است که همه می توانند از آنها استفاده کنند. این سازه به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار میآید. اگر قصد بازدید از بام پایتخت و توچال را داشتید، باید بین ساعات پنج صبح تا 24 به این مجموعه مراجعه کنید. ساختمان شمالی مرکز خرید گالریا ۶ طبقه دو واحدی، هشت طبقه پارکینگ، سه طبقه انبار دارد و ساختمان تجاری نیز شامل پنج طبقه تجاری، یک طبقه فودکورت، دو طبقه رستوران و هشت طبقه پارکینگ است. در مجتمع تجاری کوروش زیرزمین سوم تا نهم پارکینگ واقع شده که دارای ظرفیت ۱۶۰۰خودرو است. زیرزمین دوم از فروشگاه های تجاری، هایپراستار، گل فروشی، کافی شاپ و شوروم تشکیل شده است. بنابراین کافی است، خط تجریش - کهریزک را سوار شوید. از بالای پل می توان فضای اطراف را دید که مملو از گل های زیبایی است که نور را منعکس می کنند و فضای دلپذیری به پل می بخشند. این بوستان دارای 4 برج آتش است که آتش را تا ارتفاع 6تا 8 متر شعلهور میسازد و حوضها و فوارههای آب اطراف این برجها سعی میکنند هارمونی جالبی از آب، آتش و موسیقی ایجاد کنند. کشف سنگ های قبور، تنور های قدیمی، هاون های سنگی تراش خورده هنگام خاکبرداری و احداث بنای امامزاده، همچنین جاری بودن چشمه آب در شمال بقعه متبرکه موید سکنای اولیه اهالی درکه در اطراف همین امامزاده می باشد. بازدید از چنین بخشهایی میتواند باعث پرورش استعداد کودکان و کشف کردن علاقهها و استعدادهایشان شود. اب. همین مورد باعث شده است که اکثر مردم یکی از آنها باشند بهترین مکان برای تفریح در تهران رجوع به آن شود.

[ بازدید : 3602 ]

[ سه شنبه 18 مهر 1402 ] [ 21:42 ] [ N20 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]