ورق خشدار


برگ خشدر چیست؟ با پرداخت و صیقل دادن فولاد ضد زنگ، فولاد صیقلی به دست می آید. به این نوع کاغذ، پولیش مات نیز می گویند. پولیش ورق فلزی کیفیت متفاوتی می دهد. این باعث می شود که بسیار محبوب شود. این نوع کاغذ در مقایسه با ورق های فلزی معمولی قیمت بالاتری دارد.

نحوه ساخت ورق فولادی موجدار

اساس تولید ورق های موجدار مهفا، ورق هایی با سطح نهایی با استفاده از الگوی استاندارد 2B است. سپس کاغذ با کار مکانیکی، برس تمیز می شود و با آسیاب کردن دستورالعمل های ثابت و مشخص، نوع کاغذ تولید می شود. خط ساخته شده از کاغذ صاف، نرم و صاف است. این خطوط باعث می شوند اثر انگشت، چربی و کثیفی روی سطح قابل مشاهده نباشد.

لایه اکسید کروم روی صفحه تضمین می کند که در طول اپیلاسیون، خود را بازسازی می کند. جوش دادن این نوع صفحات بسیار ساده است. در نتیجه طراحان دیگر مشکلی در تولید و طراحی اشکال پیچیده ندارند.

استعلام

ورق خشدار بسیار پرکاربرد است که برخی از کاربردهای آن عبارتند از:

جواهر سازی و ساعت سازی - تولید و ساخت لوازم خانگی - تجهیزات تهویه مطبوع - معماری و نما - ساخت و طراحی خودرو - دکوراسیون داخلی آسانسور - لوازم آشپزخانه و سینک - دکوراسیون منزل - هتل ها و برج ها - ساخت دیوارهای خانگی و صنعتی داخلی - درب های فولادی مراکز تجاری، ادارات و بیمارستان ها - قطعات تزئینی - تجهیزات صنایع هوافضا - پوشش های روی لوازم برقی خانگی - کشتی سازی - تجهیزات فرآوری مورد استفاده در صنایع غذایی - ساخت کارخانه های کارخانه قند - ساخت تجهیزات تولید روغن - سیمان و کارخانه های کاغذ سازی - پمپ سازی - صنعت پتروشیمی.

ورق فلزی استاندارد

کیفیت سطح تمام شده ورق فلز خاشدر با استانداردهای صنعتی فینیش NO.4 و NO.6 شناخته شده است. در ایران رایج ترین و شناخته شده ترین نتیجه گیری نیست. 4، همچنین به عنوان پوشش ساتن شناخته می شود. فینیش NO.4 ایرادات و بریدگی های ورق را به دلیل خراشیدگی پوشش می دهد. به همین دلیل، این نوع پرداخت اغلب در صنایع تزئینی استفاده می شود.

به طور کلی ورق های فولادی ضد زنگ با لایه ای از پلیمر مانند پی وی سی پوشانده می شوند تا از آسیب در هنگام جابجایی و نصب این نوع ورق ها جلوگیری شود. یکی دیگر از مزایای این ورق ها این است که 100% قابل بازیافت هستند. زیرا CO2 بسیار کمی تولید می کند. سازگار با محیط زیست است و به محیط زیست آسیب نمی رساند.

رایج ترین انواع ورق استیل خشدار موجود در بازار عبارتند از: 304، 316 و 430.

گریدهای 304 و 316 برای موارد بسیار حساسی که مقاومت بیشتری لازم است استفاده می شود. گرید 316 به دلیل خاصیت خوردگی در سازه های دریایی حاوی آب نمک نیز استفاده می شود.

گرید 430 بیشتر در کاربردهای سازه ای و طراحی استفاده می شود. به این دلیل که نسبت به گریدهای 304 و 316 در برابر خوردگی مقاومت بیشتری دارند.بنابراین در دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارد.

قیمت

در مقایسه با ورق های مات و براق، ورق های براق به دلیل عملیات سطحی گران تر هستند. همچنین بسته به تغییر قیمت مواد اولیه، قیمت پارچه استیل نیز متفاوت است.

[ بازدید : 111 ]

[ يکشنبه 14 آبان 1402 ] [ 9:51 ] [ N20 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]